نبود اختلاف در جامعه نشانه تقوای الهی است

امام جمعه چرمهین گفت: وحدت یکی از ارکان مهم تقوا به شمار می رود و باید در سایه وحدت بیش از پیش به اقتدار نظام اسلامی کمک کرد چراکه اختلاف یکی از توطئه ها و راه های نفوذ برای دشمن است و جامعه دارای اختلاف، سست بنیان و بی دوام است.

نبود اختلاف در جامعه  نشانه تقوای الهی است

حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه چرمهین اظهار کرد: تقوا در برهه کنونی تنها عاملی است که موجب پیشرفت و انسجام در جامعه و رسوایی دشمنان می شود به همین دلیل تقوا در اقشار مختلف جامعه باید گسترش یابد .

وی افزود: عملا باید این امر در جامعه تسری یابد زیرا اگر جامعه به تقوا توجه کند عملا دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت .

امام جمعه چرمهین تصریح کرد: مردم ایران طی این سالها همواره پشتیبان مسئولان و انقلاب بودند و با رهبری هوشمندانه امام راحل (ره) و همچنین در عصر کنونی با پیروی از رهبر معظم انقلاب در مقابل تمام دسیسه های دشمن ایستاده اند .

نبود اختلاف در جامعه نشانه تقوای الهی است

وی نبود اختلاف در جامعه را نشانه تقوای الهی دانست و تصریح کرد: وحدت یکی از ارکان مهم تقوا به شمار می رود و باید در سایه وحدت بیش از پیش به اقتدار نظام اسلامی کمک کرد چراکه اختلاف یکی از توطئه ها و راه های نفوذ برای دشمن است و جامعه دارای اختلاف، سست بنیان و بی دوام است .

غلامی ادامه داد: توطئه های دشمن برای کشور ما هرگز عملی نخواهدشد و اقتدار و عرض اندام ملت ما در مقابل قدرت های بزرگ ناشی از حفظ وحدت و همدلی مردم و مسئولان است و یکی از این عرصه ها که همواره در آن ناکام بوده است عرصه انتخابات است.

وی اضافه کرد: نظام و انقلاب اسلامی میراث گرانبهای امام راحل بوده و انتخابات و مشارکت مردمی نیز در آن زمان تجلی یافته است و همچنان به عنوان یک الگو جهانی و عشق و علاقه به نظام و رهبری در بستر زمان ساری و جاری است .

خدمت به مردم بزرگترین عبادت است

امام جمعه چرمهین با اشاره به اینکه خدمت به مردم بزرگترین عبادت است، عنوان کرد: اگر نامزد شدن در انتخابات برای خدمت به مردم و حفظ نظام و انقلاب و ارزشهای آن است چرا برخی کاندیداهای انتخاباتی سخنان خود ارزشهای مورد قبول مردم را تخطئه میکنند.

وی بیان کرد: چرا به خلاف واقع تکرار میکنند که با آمدن ما سایه جنگ از سر کشور کوتاه شد و چرا اجازه میدهند به خون پاک شهدای حرم و به غیرت این شیر مردان کم لطفی شود چرا افرادی در ستاد آنها می ایند و مسئول می شوند که به ساحت مقدس ثامن الحجج، امام رضا علیه السلام جسارت می کنند آیا واقعا رای آوردن اینقدر مهم است که انسان بخاطر آن حاضر باشد پا روی همه باورها و اصول شناخته شده ملی خود بگذارد.

غلامی با اشاره به اینکه انتخابات در همه عرصه ها باید در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان باید هرکدام دارای شاخصه هایی باشند و باید گفت نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان نباید با رفتارهای خود موجب تخریب نامزد دیگری شوند.

وی اذعان کرد: نامزدهای انتخابات و طرفداران و حامی آنها اخلاق اسلامی را رعایت کنند چراکه حضور در صحنه فقط برای تکلیف و رضایت خداوند باریتعالی است.

نامزدهای انتخابات و طرفداران و حامی آنها اخلاق اسلامی را رعایت کنند

امام جمعه چرمهین زیاده‌طلبی را از جمله مهمترین عوامل سقوط دانست و یادآور شد: حفظ انقلاب مستلزم یادآوری ارزش‌های دینی و الهی نظام اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف است .

وی در ادامه با اشاره با میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان گفت : کشور ما، یک کشور جوان، با ظرفیت‌های انسانی فراوان است که بواسطه آنان میتوانیم قله‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف فتح کنیم که مسئولان بخصوص رئیس جمهور منتخب مردم، باید توجه جدی به وضعیت اشتغال، ازدواج و دغدغه‌های آنان داشته باشد.

غلامی با اشاره به اینکه امروز کشور نیازمند مدیریت جهادی است، تصریح کرد: ما در شرایط فعلی از یک طرف دشمنان قسم خورده را داریم که هر روز برای ما نقشه می کشند و و کارشکنی می کنند و از سوی دیگر دستگاه بوروکراسی عریض و طویل حاکم که قدرت مانور را از ما سلب کرده که با توجه به این موضوع باید با رصد کردن و تحلیل صحیح از شرایط موجود و ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی کردن آن برنامه ریزی کرد .

باید از ظرفیت های موجود برای پیشرفت کشور و رونق اقتصادی استفاده کرد

وی به لزوم توجه به مدیریت جهادی و استقبال از ظرفیت جوانان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین باید با توکل به خدواند متعال و استعانت از باریتعالی بر تمام چالش ها پیروز شویم و با این روحیه جهادی که نقش اول آن جوانان پرشور و با انگیزه که موتور محرکه این حرکت بزرگ هستند را به عنوان یک فرهنگ در دستگاه ها جاری و ساری کرد .

امام جمعه چرمهین با اشاره به اینکه باید از این ظرفیت ها برای پیشرفت کشور و رونق اقتصادی استفاده کرد، یادآور شد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش رونق اقتصادی در دروان تحریم و مورد تأکید بیشتر اقتصاددانان کشور است لذا باید گفت در مقوله اقتصاد مقاومتی چهارچوب‌هایی وجود دارد که رهبر عظیم‌الشان انقلاب به آن اشاره فرمودند و همه دستگاه‌های کشور در جهت تقویت از تولید کالای ملی و ایرانی باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار