قاسمی: «یوسف بن علوی» حامل پیام آمریکا نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، شائبه ها مبنی بر وجود ارتباط میان سفر «وزیر خارجه عمان» به کشورمان با سفر مقام آمریکایی به این کشور را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، شائبه ها مبنی بر وجود ارتباط میان سفر «وزیر خارجه عمان» به کشورمان با سفر مقام آمریکایی به این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان برخی گمانه زنی های رسانه ای درخصوص سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران را رد کرد و اظهار داشت: سفر «یوسف بن علوی» به تهران طبق زمان بندی قبلی و در راستای توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه انجام می شود.

وی با اشاره به روابط سازنده تهران و مسقط افزود: دو کشور در طول سالیان گذشته در مسائل مختلف رایزنی هایی داشته اند و برای ارتقای روابط فی مابین تلاش های لازم را به عمل آورده اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به نقش مثبت عمان در صلح و ثبات منطقه افزود: سفر بن علوی به تهران با محوریت مسائل دو جانبه به ویژه اقتصادی تنظیم شده است؛ به طوری که در جریان این سفر علاوه بر دیدار با مقامات سیاسی و پارلمانی کشورمان با رئیس کل بانک مرکزی و مدیران و مسئولان بنگاه ها و شرکت های بخش دولتی و خصوصی هم دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی ضمن رد هر گونه گمانه زنی های رسانه ای مبنی بر ارتباط این سفر با سفر وزیر دفاع آمریکا به عمان و نیز تحولات مربوط به برجام اظهار کرد: عمان کشور مستقلی است که رابطه بسیار خوبی با بسیاری از کشورهای جهان دارد؛ با این حال سفر آقای یوسف بن علوی به تهران هیچ ارتباطی به اینگونه مسائل ندارد و تکذیب می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران و عمان در طیف وسیعی از مسائل مختلف همکاری می کنند و دو طرف به دنبال این هستند از ظرفیت های موجود دو کشور برای تعمیق هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی بازرگانی بانکی و مالی استفاده کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار