در آستانه نوروز کمبود گوشت قرمز نداریم

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: با کاهش تقاضا و افت قدرت خرید مردم هیچ‌گونه کمبودی در عرضه گوشت قرمز در آستانه نوروز امسال در اصفهان نداریم.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: با کاهش تقاضا و افت قدرت خرید مردم هیچ‌گونه کمبودی در عرضه گوشت قرمز در آستانه نوروز امسال در اصفهان نداریم.
رضا انصاری در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون اینکه سعی می‌کنیم قیمت گوشت قرمز شب عید در اصفهان افزایش نداشته باشد، اظهار داشت: در حال حاضر گوشت گوسفندی کیلویی 42 هزار تومان و گوساله مخلوط 37 و گوساله درجه یک با بهای 40 تا 42 هزار تومان در اصفهان عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه از یک ماه گذشته تاکنون همچنان قیمت‌ها ثابت است و در آستانه شب عید همانند ماه‌ها و روزهای قبل تغییری در نرخ‌ها ایجاد نمی‌شود، افزود: با کاهش قدرت خرید مردم سعی کردیم که قیمت‌ها همانند ماه‌های گذشته ثابت باشد اما به دلیل ضرر واحدهای تولیدی نرخ‌ها را بیش از حد نمی‌توانیم پایین‌ بیاوریم.
رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه در توزیع و فروش گوشت هیچ‌گونه کمبودی در بازار نوروز نداریم، بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام هم به اندازه کافی ذخیره گوشت منجمد با قیمت‌های 26 تا 27 هزار تومان برای نوروز امسال در بازار توزیع خواهد کرد.
وی گفت: از شهروندان خواستاریم که خرید گوشت قرمز را به دقیقه 90 موکول نکنند و از هم اکنون گوشت مصرفی را خریداری و در فریزرهای خود نگهداری کنند، زیرا امکان دارد شب عید عرضه و تقاضا افزایش یابد.
انصاری پیرامون عرضه گوشت وارداتی از استرالیا در بازار اصفهان، اظهار داشت: قرار بود برای حفظ تعادل بازار، گوشت از استرالیا وارد اصفهان شود، اما هنوز گوشتی به استان نیامده و فقط گوشت قرمز داخلی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
وی نظارت بر قصابی‌های بدون مجوز را ضروری دانست و افزود: قصابی‌هایی که دارای مجوز نیستند گوشت بسته‌بندی شده را با قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب در اختیار مردم قرار می‌دهند که بازرسان از این کار جلوگیری می‌کنند.
رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها در حال حاضر افزایش قیمت گوشت قرمز نداریم، اظهار داشت: حدود 1600 فروشگاه در اصفهان فعالند که 700 فروشگاه دارای مجوز و مابقی فاقد مجوزند و به مردم توصیه می‌کنیم از فروشگاه‌های دارای پروانه خرید کنند.
به گزارش تسنیم، طی اواخر سال 95 قیمت گوشت گوسفندی کیلویی 36 هزار تومان و گوساله مخلوط 33 هزار تومان در بازار اصفهان تعیین شده بود که امسال گوشت گوسفندی با 16 درصد با بهای 42 هزار تومان و گوساله مخلوط هم حدود 8 درصد رشد داشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار