همکاری موزه‌های اصفهان و شانگهای چین

"خو مو چین" رئیس موزه هنرهای کلکسیون و مدیر 46 موزه دیگر شانگهای، از موزه هنرهای معاصر اصفهان بازدید کرد.

"خو مو چین" رئیس موزه هنرهای کلکسیون و مدیر 46 موزه دیگر شانگهای، از موزه هنرهای معاصر اصفهان بازدید کرد.
به گزارش ایسنا، رئیس موزه هنرهای کلکسیون شانگهای چین در حاشیه این بازدید با اشاره به فضای موزه هنرهای معاصر اصفهان اظهار کرد: فضای موزه بسیار زیبا و تاریخی است و آثار ارائه شده در آن نیز ارزشمند و قابل توجه است.
وی افزود: با بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی، فرش دستباف اصفهان و اماکن تاریخی آن، متوجه شدیم چرا اصفهان در جاده ابریشم تا این اندازه مهم است.
رئیس موزه هنرهای زیبای شانگهای چین درباره موزه شانگهای و فعالیت آن گفت: موزه شانگهای، مکانی است که بر پایه تحقیقات و پژوهش بنیانگذاری شده و بیشتر روی هنرهای دستی و سنتی و هنرهای متفاوت تمرکز دارد.
"خو مو چین" با بیان اینکه نمایشگاه‌های متفاوتی همه ساله در چین برگزار می‌شود، تصریح کرد: به غیر از نمایشگاه های سالانه، یک نمایشگاه بزرگ به نام نمایشگاه "میراث ناملموس" برگزار می‌شود که با 14 کشور همکاری می‌کند و در سال 2018 این تعداد به 30 کشور خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با 30 موزه متفاوت در سراسر دنیا، کارهای پژوهشی انجام می‌دهیم و امسال نیز هشتمین سال برگزاری این نمایشگاه را در پیش رو داریم و تمرکزمان روی این است که برخی هنرمندان و محققان را به موزه دعوت کنیم.
استفاده از ظرفیت محققان و هنرمندان ایرانی
رئیس موزه هنرهای زیبای شانگهای چین با اشاره به جایگاه مهم ایران و اصفهان در تمدن تصریح کرد: در صدد هستیم برای نمایشگاه امسال، از تعدادی هنرمند و محقق ایرانی نیز دعوت به عمل آوریم.
"خو مو چین" گفت: طی بازدید از موزه‌های تهران توانستیم با "موزه هنرهای ملی تهران" باب همکاری را باز کنیم، هم چنین اصفهان با توجه به پتانسیل‌های مختلفی که در زمینه‌های مختلف فرهنگی علمی و هنری دارد، تصمیم گرفتیم با موزه هنرهای معاصر نیز همکاری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه موزه هنرهای کلکسیون شانگهای روی پروژه جاده ابریشم کار می‌کند، افزود: با توجه به بحث خواهرخواندگی شهرهایی از چین و اصفهان تصمیم گرفتیم سفری به ایران برای انجام کارهای علمی پژوهشی مختلف از طریق بخش خصوصی و بخش دولتی داشته باشیم.
وی ادامه داد: از هنرمندان و محققانی که در جاده ابریشم سکونت دارند، دعوت به همکاری می‌کنیم. کشور ایران نیز یکی از مهم ترین کشورهای جاده ابریشم است.

در ادامه حسین بردبار به همراه برادرش علی که در تجارت فرش دستباف دستی بر آتش دارند و به عنوان رابط فرهنگی با این موزه‌داران همکاری می‌کنند، در این زمینه گفت: 10 سال از ورود من و برادرم به بازار چین برای اشاعه فرهنگ و هنر ایرانی می‌گذرد.
وی افزود: متاسفانه فرهنگ و هنر ایرانی در میان مردم چین نا آشناست. سعی کردیم با ورود به مراکز فرهنگی و موزه‌های چین، فضاهایی را باز کنیم تا بتوانیم نقشی در معرفی آثار ایرانی به مردم چین داشته باشیم.
این تاجر فرش دستباف ایرانی با بیان اینکه کار اصلی آنها در زمینه صنایع دستی به ویژه فرش دستباف و فرش های کلکسیونی ایرانی است، گفت: خوشبختانه توانستیم در این مدت 10 ساله، هنرهای ایرانی را به آنها معرفی کنیم.
بردبار خاطرنشان کرد: رئیس موزه هنرهای کلکسیون شانگهای به دعوت کمپانی دوستداران فرش، هنرهای بردبار و با همکاری موزه شانگهای به ایران آمدند.
وی افزود: با توجه به اینکه از موزه هنرهای معاصر اصفهان بازدید به عمل آمد، امید است به نتایج خوبی در زمینه ارتباط و همکاری بین این دو موزه نیز برسیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار