گرانی 50 درصدی میوه شب عید در اصفهان

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان گفت: با نبود تنظیم بازار میوه نوروزی اصفهان نسبت به یک ماه گذشته با ۵۰ درصد افزایش نرخ فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان گفت: با نبود تنظیم بازار میوه نوروزی اصفهان نسبت به یک ماه گذشته با ۵۰ درصد افزایش نرخ فروخته می‌شود.
نوروزعلی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت بازار میوه در آستانه شب عید، اظهار داشت: متأسفانه در آستانه سال جدید، هر روز شاهد افزایش نرخ میوه هستیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون در بازار اصفهان کمبود میوه نداریم اما قیمت‌ها نسبت به یک ماه گذشته بسیار افزایش داشته است، افزود: در زمان توزیع میوه و با نبود تنظیم بازار قیمت انواع میوه با 500 تومان افزایش روبه‌رو شد که در مقایسه با ماه بهمن سیر صعودی 50 درصدی داشته است.
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان بیان کرد: چنانچه دولت میوه شب عید را خریداری نمی‌کرد قیمت‌ها به هیچ‌وجه افزایش نمی‌یافت و براساس نرخ‌های یک ماه گذشته در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت دولتی پرتقال تامسون در بازار 1700 تومان است اما از کیفیت آن اطلاعی نداریم.

اسماعیلی با بیان اینکه در این روزها استقبال برای خرید میوه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به شدت کاهش یافته است، گفت: طی دو ماه گذشته در شب یلدا کسادی در بازار میوه بود اما با افزایش نرخ میوه از ماه‌های قبل آن دیگر ظرفیت گرانی بیش از این وجود نداشت، اکنون در آستانه نوروز 97 با رشد 50 درصدی نرخ‌ها روبه‌رو هستیم.

وی پیرامون اینکه هیچ‌گونه کمبودی در بازار میوه اصفهان در آستانه شب عید نداریم، اظهار داشت: با افزایش قیمت‌ها در بازار میوه اصفهان قیمت پرتقال از 2000 به 2500 هزار تومان، کیوی از 3000 به 4000 هزار تومان، خیار از 2000 به 35000 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان ادامه داد: قیمت سیب بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به یک ماه گذشته در بازار اصفهان عرضه می‌شود، اما نرخ موز در میدان میوه و تره‌بار به بهای 5900 تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار اصفهان از نظر تنوع و کیفیت میوه شرایط مطلوبی دارد، افزود: با شرایط اقتصادی فعلی در مقایسه با سال گذشته قدرت خرید مردم کاهش یافته، اما از درد آبرو و شرمنده نشدن مقابل خانواده و فرزندان به صورت مختصر خریدهای مورد نیاز شب عید را تامین می‌کنند.

آغاز بازرسی‌ واحدهای میوه‌فروشی اصفهان از ابتدای اسفند ماه

اسماعیلی با بیان اینکه قیمت انواع میوه با احتساب 25 درصد سود باید درب مغازه‌های اصفهان فروخته شود، گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم بسیاری از میوه‌فروشی‌های اصفهان کمتر از این میزان، نرخ‌های خود را افزایش می‌دهند.

وی پیرامون اینکه بازرسی و نظارت بر میوه‌فروشی‌های شهر اصفهان از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است، بیان کرد: بیش از 15 اکیپ بازرس اتحادیه در دو شیفت صبح و عصر نظارت بر واحدهای میوه فروشی را بر عهده دارند.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان از تمهیدات لازم برای جلوگیری از گران فروشی در بازار شب عید اصفهان خبر داد و افزود: با واحدهای صنفی که اقدام به گران فروشی و کم فروشی کنند برخورد می‌شود و مردم هر گونه تخلف را می‌توانند به شماره 34489010 گزارش دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار