زنده ماندن من و فرزندم پس از سانحه تصادف معجزه بود

شهرام شکیبا گفت: شاید بدترین اتفاق در دل بهترین اتفاق رخ داد؛ همسر من با فرزند یک ساله‌ام یک تصادف خیلی بد داشتند. اتفاق خیلی بدی بود اما خداروشکر هر دو سلامت ماندند.

شهرام شکیبا گفت: شاید بدترین اتفاق در دل بهترین اتفاق رخ داد؛ همسر من با فرزند یک ساله‌ام یک تصادف خیلی بد داشتند. اتفاق خیلی بدی بود اما خداروشکر هر دو سلامت ماندند.
به گزارش تسنیم، برنامه‌ شامگاهی «همیشه خونه»به تهیه کنندگی مجید صحاف با رویکرد عنوان کردن مسائل خانواده و سبک زندگی ایرانی - اسلامی هر شب در ایام نوروز روی آنتن شبکه آموزش می رود.برای گفتگو با زوج هنرمند تلویزیونی به پشت صحنه برنامه همیشه خونه رفتیم،با شهرام شکیبا وستاره سادات قطبی همسرش به عنوان مجری این برنامه گفتگو داشتیم.در ادامه گفتگوی عیدانه ما را با این دو مجری بخوانید ؛

حضورتان در همیشه خونه چگونه شکل گرفت؟

شهرام شکیبا : چند ماهی است که به برنامه همیشه خونه پیوستم. فضای برنامه خانوادگی بود و به همراه همسرم این برنامه را اجرا می کنیم. برای خودم تجربه شیرینی است. اجرای یک برنامه خانوادگی با الگوی درست سبک زندگی ایرانی اسلامی. ما با خانواده‌های گوناگونی گفتگو می‌کنیم. طبیعی است هیچ کدام از این خانواده‌ها کامل نیستند، اما در هر خانواده‌ای نکات برجسته‌ای وجود دارد که برآیند همه آنها ما را می‌رساند به الگوی اصلی و درست زندگی .

ستاره سادات قطبی : شهرام که از کربلا آمد، به من زنگ زد و گفت قرار است کاری را با هم شروع کنیم. من خیلی خندیدم. گفت خوشحال نشدی؟! گفتم این هم مثل برنامه‌های دیگر است که قول آن را به من دادید اما عملی نشده است. گفت خیلی جدی است و یک برنامه خانوادگی و مهمان محور است. تیم برنامه ساز به دنبال یک زوج بودند و ما را انتخاب کردند. خداروشکر با یاری امام علی(ع) و کمک‌های شهرام توانستم کار را خوب انجام دهم .

تجربه اجرا با همسرتان چگونه بود؟

شهرام شکیبا : همسرم پیش‌تر در برنامه‌های دیگر من حضور داشت؛ اما به اندازه همیشه خونه پررنگ نبود .

ستاره سادات قطبی : همیشه به شهرام گفتم که دوست دارم با هم کار کنیم؛ با تجربه‌ای که شهرام دارد می‌تواند من را همراهی کند. اگر همراهی شهرام نبود خیلی زود دلسرد می شدم. واقعا اجرای همیشه خونه تجربه شیرین، زیبا و دلنشینی است. از او خواستم قول بدهد تا با هم اجرا کنیم؛ اما باید دید تقدیر چگونه است .

سال 96 از نظر کاری چگونه بود؟

شهرام شکیبا : در 6 ماهه اول سال در جزیره کیش زندگی کردیم. زمانی که دوباره به تهران آمدیم، من در برنامه ای در شبکه نهال حضور یافتم. از طریق برنامه سر سفره خدا اربعین سفر کربلا رفتم و در بازگشت صحبت‌های اولیه برای شروع برنامه همیشه خونه شکل گرفت .

ستاره سادات قطبی : اوایل سال 96 به خاطر اینکه در کیش زندگی می‌کردیم، قرار بود در برنامه خانوادگی تلویزیون کیش حضور پیدا کنیم؛ اما متأسفانه به خاطر تصادفی که داشتیم تقدیر این گونه رقم خورد که به تهران برگردیم و بعد از مدت ها برنامه همیشه خونه به ما پیشنهاد شد .

بهترین و بدترین اتفاق سال 96 برای شما؟

شهرام شکیبا : شاید بدترین اتفاق در دل بهترین اتفاق رخ داد؛ همسر من با فرزند یک ساله‌ام یک تصادف خیلی بد داشتند. اتفاق خیلی بدی بود اما خداروشکر هر دو سلامت ماندند .

ستاره سادات قطبی : با صحبت شهرام موافقم؛ بدترین اتفاق 96 تصادف وحشتناک من و فرزندم صدرا در جزیره کیش بود و بهترین اتفاق و معجزه زنده ماندن ما دو نفر. به نظرم خداوند زندگی دوباره به من و صدرا داد. البته الان به شدت از رانندگی می‌ترسم .

بهترین کتاب و فیلمی که خواندید و دیدید؟

شهرام شکیبا : فیلم‌های خارجی بیشتر دیدم. برای کتابخوانی پیشنهادم «دموکراسی» سید مهدی شجاعی است. همچنین کتاب «قاف» اثر یاسین حجازی. در سال جدید خودم هم دوباره آنها را خواهم خواند .

ستاره سادات قطبی : من کتاب خیلی خواندم؛ اما بهترین کتابی که خواندم قرآن کریم است. هر زمانی که قلبم می‌گیرد آن را می خوانم. خیلی خوب است که قرآن را با معنی بخوانیم. به خصوص برای زندگی زناشویی خداوند راهکارهایی را در قرآن فرموده که می‌توانیم از آن استفاده کنیم .

قبلا خیلی فیلم می‌دیدم؛ اما از زمانی که صدرا به دنیا آمد، کمتر وقت می‌کنم. من بیشتر فیلم ایرانی می‌بینم .

از حال و هوای نوروز برایمان بفرمایید.

شهرام شکیبا : بهترین اتفاق برای من تغییر و تصمیم به تغییر است. هر سال در شب‌های آخر، برنامه‌های سال آینده را می‌نویسم. معمولا به درصدی از آنها می‌رسم. برای من بهترین اتفاق، همان لحظه شیرین تحویل سال است .

ستاره سادات قطبی : نوروز من همیشه صورتی است؛ از بچگی به این رنگ علاقه داشتم و حتی مادرم لباس صورتی برایم می‌خرید. از 15 اسفند حال و هوای زندگی من صورتی می‌شود و از شادی مردم در ایام نوروز خوشحال می‌شوم .

یک پیام متفاوت نوروزی برای مخاطبان بفرمایید.

شهرام شکیبا : از همه می‌خواهم با هم دعا کنیم باران بیاید. نترسیم خداوند گفته است اگر همه با هم دعای باران بخوانند، باران
می‌آید و این هیچ اتفاق بدی نیست .

امسال روستایی‌هایمان این کار را کردند و برف خیلی خوبی آمد. ما اعتقادمان این است چرخ این عالم به دست خداوند و اهل بیت (ع) است. اگر خشکسالی در کشور رفع شود، خیلی چیزهای دیگر هم بهتر می‌شود .

ستاره سادات قطبی : بیاییم از حال هم خبردار شویم؛ به صورت واقعی نه مجازی. سالهای گذشته مردم با حال خوب عید دیدنی می‌رفتند اما الان همه مجازی شده اند. نوروز وقت مناسبی است برای اینکه از حال همدیگر خبردار شویم .

از برنامه‌های نوروزی خود بفرمایید.

شهرام شکیبا : برنامه‌ای را در شبکه سه سیما با موضوع وقف در ایام نوروز اجرا می کنم .

ستاره سادات قطبی : شهرام قرار است در برنامه راهیان نور حضور پیدا کند. برنامه همیشه خونه هم ضبط شده است و در ایام نوروز پخش می شود .

چقدر اهل فضای مجازی هستید؟

شهرام شکیبا: خیلی اهل فضای مجازی نیستم؛ اما اخبار را مثل افراد دیگر پیگیری می‌کنم .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار