تالار هنر میزبان «جیم، جام، جسی» شد

نمایش «جیم، جام، جسی» به نویسندگی و کارگردانی یسنا پورسینا از 16 تا 27 اردیبهشت ماه در تالار هنر اصفهان روی صحنه می رود.

تالار هنر میزبان «جیم، جام، جسی» شد


به گزارش ایمنا ، نمایش «جیم، جام، جسی» که از آن به عنوان «تئاتر منتخب تهران» یاد می کنند از 16 اردیبهشت ماه، در تالار هنر روی صحنه می رود. در این نمایش بازیگرانی چون امین زارع، آویشن بیکائی، جاودان زرین و افشین حسنلو ایفای نقش می کنند و حمید پور آذری، دستیار کارگردانی آن را بر عهده دارد. همچنین مهدی غلامی به عنوان تصویر ساز و طراح پوستر و علی قیومی به عنوان آهنگساز این گروه را در اجرای نمایش یاری می کنند.

در خلاصۀ داستان نمایش چنین آمده است: «جیم مردی کند ذهن است که در سن ۳۷ سالگی همواره تلاش می کند خواندن و نوشتن یاد بگیرد او با جسی، همسرش، زندگی معمولی خود را می گذراند تا اینکه دکتر جوزف که تازه از دانشکده پزشکی فارق التحصیل شده است برای انجام آزمایشی او را انتخاب می کند و جیم را تحت عمل ارتقای هوش قرار می دهد. جیم باهوش می شود ولی ...»

وحید عمرانی، عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران دربارۀ این نمایش می گوید: « نمایش جیم، جام، جسی اثری ساده و بی ادعاست که در عین سادگی، مفاهیم عمیق فلسفی و ذهنی را که در زندگی هر انسانی بسیار تأثیرگذار هستند به معرض نمایش می‌گذارد...این نمایش به مخاطب مسئله‌ای مهم را برای اندیشیدن ارائه می‌کند و او را به فکر و تأمل وامی‌دارد که آیا به‌راستی تجمیع عقل و عشق در وجود انسان امکان دارد؟ برفرض مثال اگر عقل از پنجره‌ای وارد شد، عشق لاجرم از پنجرۀ دیگر خارج می‌شود؟ آیا امکان آن نیست که هردوی این عناصر را هم‌زمان و با یکدیگر داشت؟ آیا این دیدگاه ایده آل گرایی به شمار می‌رود که انسانی را در لحظۀ واحد عاقل و عاشق بیابیم، یا فرد فقط می‌تواند دارای یکی از این موهبت‌ها باشد و در صورت داشتن یکی مجبور به ترک دیگریست؟»

علاقمندان برای دیدن این نمایش تحسین شده می توانند با تهیۀ بلیط از سایت تیوال، از امروز تا 27 اردیبهشت ماه هر شب رأس ساعت 20 به تالار هنر واقع در میدان لاله، جنب فروشگاه رفاه مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار