سپاهان 97 خوب شروع نکرد

تیم فوتبال سپاهان تاکنون نتوانسته انتظارات را برآورده کند و حالا آنها یکی از تیم‌های حاضر در نزدیکی منطقه سقوط به شمار می‌رود.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز : تیم فوتبال سپاهان تاکنون نتوانسته انتظارات را برآورده کند و حالا آنها یکی از تیم‌های حاضر در نزدیکی منطقه سقوط به شمار می‌رود. منصور ابراهیم‌زاده در حالی جانشین زلاتکو کرانچار شد که سپاهانی‌ها با سرمربی کُرواتشان به نتایج ضعیفی رسیده بودند و در بین تیم‌های کاندید سقوط قرار داشتند و حالا پس از چند هفته از حضور ابراهیم‌زاده، آنها بار دیگر در این جایگاه هستند. در فاصله چهار هفته تا پایان لیگ هفدهم، سپاهان با ۲۷ امتیاز در جایگاه یازدهم است و با نفت تهران تیم رده پانزدهم، تنها سه امتیاز اختلاف دارد. سپاهانی‌ها در چهار هفته پایانی لیگ با تیم‌های تراکتورسازی، نفت آبادان، استقلال خوزستان و استقلال دیدار می‌کنند. جدال‌هایی که همگی دشوار و طاقت‌فرسا خواهند بود؛ اما شاید کلیدی‌ترین مسابقه، در هفته ماقبل پایانی است. جایی که طلایی پوشان به مصاف استقلال خوزستان می‌روند و کسب سه امتیاز در آن بازی بسیار حیاتی خواهد بود. شاگردان ابراهیم‌زاده، با کسب شش امتیاز از سقوط فرار می‌کنند و در صورتی به این بحران دچار خواهند شد که تیم‌های پایینی درخشش قابل‌توجهی داشته باشند و آنها نتوانند از پس حریفان بربیایند.
وقتی ابراهیم‌زاده نگران می‌شود
سرمربی سپاهان معتقد است هیچ‌گاه تغییرات باعث ایجاد یک شوک مثبت در تیم‌ نمی‌شود و برای رسیدن به ثبات باید روندی صعودی طی شود. منصور ابراهیم‌زاده پس از شکست تیمش مقابل پیکان گفت: «ما با بهترین تیم دفاعی لیگ بازی کردیم و از قبل می‌دانستیم تیم پیکان خوب دفاع می‌کند و تمام تفکراتش بر استفاده از ضدحملات خواهد بود. در دقایق ابتدایی گل بدی خوردیم و این فرصت را به پیکان دادیم تا از تاکتیک موردنظر خود به‌خوبی استفاده بکنند. تاکتیک پیکان در این بازی دفاع در یک‌سوم میانی زمین خودشان و ضد حمله بود. به همین دلیل ما باید از توپ‌های کناری نهایت استفاده را می‌بردیم که به خاطر اشتباه حرکتی خودمان این اتفاق رخ نداد و کار ما سخت‌تر شد. حالا باید تلاش کنیم تیممان را به روند مثبت قبلی بازگردانیم. این شکست کار ما را سخت کرد و باید به خودمان بیاییم و بیشتر از قبل تلاش کنیم. سه بازی از چهار بازی آینده را بیرون از خانه بازی می‌کنیم و این کار ما را سخت‌تر می‌کند. ما دو بازی مستقیم با تراکتورسازی و با استقلال خوزستان در اهواز داریم؛ اما هم تمام تلاش خودمان را می‌کنیم و‌ هم ایمان‌داریم که می‌توانیم شرایط را عوض کنیم. همیشه تغییرات باعث شوک مثبت نمی‌شود. ما در یک مجموعه باید روندی را طی کنیم تا به یک ثبات برسیم. در تیم ما خیلی تغییرات به وجود آمده است. سپاهان نزدیک سه سال است که با افت محسوس مواجه شده و باید تمام سعی خود را بکنیم که این روند تغییر پیدا کند.»
چهار دیدار سرنوشت‌ساز در انتظار سپاهان
تیم فوتبال سپاهان در یک بازه زمانی 24 روزه چهار بازی بسیار مهم پیش رو دارد. آنها ابتدا باید به مصاف تراکتورسازی بروند که خودش چندان جایگاه مطمئنی ندارد و با کوچکترین لغزش ممکن است به رتبه‌ای پایین‌تر از جایگاه فعلی یعنی دهمی جدول سقوط کند. بر این اساس بازی پیش روی شاگردان منصور ابراهیم‌زاده با سرخ‌پوشان تبریزی در خانه حریف نبرد مرگ وزندگی خواهد بود. طلایی پوشان اصفهانی هفته بیست و هشتم باید با نفت آبادان روبرو شوند. تیمی که در فصل جاری غیرقابل‌پیش‌بینی بازی می‌کند و گاهی آنچنان خوب ظاهر می‌شود که تعجب همگان را برمی‌انگیزد و هفته‌ای هم به‌آسانی گوی رقابت را به حریفان واگذار می‌کند. در هفته بیست و نهم سپاهانی‌ها در اهواز باید مهمان استقلال شوند. تیمی که برای ماندن در لیگ برتر می‌جنگد و احتمالاً در بازی با سپاهان نیاز مبرمی به پیروزی خواهد داشت. شاگردان عبدا... ویسی در فصل جاری نتایج دور از انتظاری کسب کرده‌اند و تنها به بقا می‌اندیشند. بازی هفته پایانی زردپوشان اصفهانی هم پیکار با استقلال در ورزشگاه آزادی خواهد بود. احتمالاً تا آن زمان جنگ تیم‌های ذوب‌آهن، استقلال، پیکان و سایپا همچنان تداوم پیدا می‌کند و بر این اساس اهمیت بازی با سپاهان در هفته پایانی حساسیت دوچندانی پیدا می‌کند.
تیم فوتبال سپاهان در پایان هفته بیست و ششم با کسب 27 امتیاز رتبه یازدهم جدول را به خود اختصاص داده است. آنها دربازی‌های این فصل تنها شش بار طعم پیروزی را چشیده‌اند و 11 شکست در کارنامه طلایی پوشان اصفهانی به ثبت رسیده است. رکوردی عجیب که مقدمات پایین‌نشینی تیم اصفهانی را در جدول فراهم کرده است. این آمار تا حدود زیادی گویای واقعیت‌هایی است که در فصل جاری بر پرافتخارترین تیم لیگ برتر رفت. تیمی که ستاره‌هایی زیادی را به خدمت گرفت بلکه بتواند با کرانچار به موفقیت برسد که برعکس این ماجرا اتفاق افتاد. در حال حاضر هم تعویض سرمربی کارگر واقع نشده و تیم زرد پوش اصفهانی همچنان در اضطراب سقوط به سر می‌برد.




ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار