رنج سفر و هزینه‌های اضافی دردی مضاعف برای بیماران دیالیزی چادگان

با توجه به مطالبات مردمی از فرماندار، نماینده مردم در مجلس، مدیر شبکه بهداشت شهرستان و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان انتظار می‌رود دغدغه بیماران دیالیزی چادگان را در اولویت کار خود قرار دهند.

رنج سفر و هزینه‌های اضافی دردی مضاعف برای بیماران دیالیزی چادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان، یکی از مشکلات بیماران دیالیزی شهرستان چادگان و روستاهای اطراف نبود بخش دیالیز است که روزانه با مراجعه به بیمارستان بوعلی چادگان با تعدادی از بیماران دیالیزی روبرو خواهید شد که همواره با ذکر مشکلاتی که این بیماران در این زمینه دارند، با نا امیدی از اقدامات دولتی، خواستار کمک از سوی خیران استان اصفهان در راه‌اندازی بخش دیالیز در شهرستان چادگان شدند.

یکی از این بیماران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار کرد: بیماری به کنار، هفته‌ای ٣ دفعه باید مسافت بین چادگان تا یکی از شهرستان‌های مجاور را با پرداخت هزینه سرسام آور ایاب ذهاب طی کنم و بعد از بیش از ۴ ساعت زیر دستگاه دیالیز قرار گرفتن دوباره این مسیر را برگردیم.

وی بیان داشت: هر وقت برای دیالیز بیمارم مراجعه می کنم باید دو همراه داشته باشد که این باعث هزینه سنگین درمانی می‌شود چون با گرفتن آژانس و بیکار شدن یک روز کامل با دو نفر مشکلات زندگی دوچندان می‌شود.

این شهروند چادگانی با بیان اینکه بدتر از همه موارد، به دلیل کثرت بیماران دیالیزی در شهرستان‌های همجوار مخصوصا فریدن نوبت دهی به بیماران شهرستان چادگان با مشکل روبروست، تصریح کرد: با توجه با این شرایط، برای دیالیز مجبور به انتقال بیمار خود به شهرستان دیگر می‌شویم.

به گزارش فارس، شهرستان چادگان دارای بیش از 10 بیمار دیالیزی است که فعلا با شرایط بسیار سخت فاصله یکی از شهرستان‌های فریدن یا تیران را برای دیالیز طی می‌کنند.

غلامعلی حاجی عرب رئیس بیمارستان بوعلی چادگان نیز در این رابطه گفت: زمین و نقشه برای احداث بخش دیالیز آماده است ولی اعتباری برای ساخت آن نداریم که انتظار داریم خیران شهرستانی و استانی در این راستا کمک کنند تا از مشکلات این بیماران کاسته شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار