تعداد اتوبوس های شهر اصفهان به ۲ هزار دستگاه افزایش می یابد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: درحال حاضر ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان نسبت به جابه جایی شهروندان اقدام می کنند که تا سال ۱۴۰۰ تعداد این اتوبوس ها به ۲ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

تعداد اتوبوس های شهر اصفهان به ۲ هزار دستگاه افزایش می یابد


علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از سال ۸۸ که کمک های دولتی به شهرداری ها برای خرید اتوبوس قطع شد، همت و عزم جدی شهرداری اصفهان در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکنون ادامه داشته است.

وی یادآور شد: در سال ۸۸ هر دستگاه اتوبوس با پرداخت ۲۰ میلیون تومان خریداری می شد اما در حال حاضر برای خرید هر اتوبوس باید ۵۰۰ میلیون تومان یعنی ۲۵ برابر هزینه پرداخت شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به انعقاد قرارداد خرید ۵۰۰ اتوبوس برای شهر، ادامه داد: ماهیانه ۳۰ تا ۴۰ دستگاه از این اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهرداری اصفهان اضافه می شود.

وی یادآور شد: هفته گذشته ۳۰ دستگاه اتوبوس ۱۵ متری سامانه تندرو که دارای آخرین استانداردهای زیست محیطی هستند، وارد خط سوم سامانه BRT شهر اصفهان شدند.

صلواتی با تاکید براینکه تا سال ۱۴۰۰ سن ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان از ۸.۵ سال به ۴ سال کاهش خواهد یافت، اضافه کرد: درحال حاضر ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان نسبت به جابه جایی شهروندان اقدام می کنند که تا سال ۱۴۰۰ تعداد این اتوبوس ها به ۲ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: طرح جامع حمل و نقل شهر اصفهان اینگونه است که شهروندان در هر نقطه ای از شهر در کمتر از ۴۰۰ متر پیاده روی به حمل و نقل عمومی دسترسی پیدا کنند تا رغبتی برای استفاده از خودروهای شخصی وجود نداشته باشد و سهم ۴۵ درصدی برای اتوبوس ها و سهم ۱۰ درصدی برای قطار شهری محقق شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: بدون شک ارایه خدمات خوب حمل و نقل، استقبال شهروندان را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان این نوید را به ساکنان خیابان امام رضا(ره) واقع درخیابان امام خمینی(ره) داد که امسال خط ویژه اتوبوس در خیابان امام رضا(ع) راه اندازی می شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار