پتانسیل بسیار بالایی اصفهان در هندبال

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان گفت: چالش ما ورود باشگاه‌ها به هندبال است، هزینه‌های هندبال به گونه‌ای است که باشگاه‌ها راضی خواهند بود.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان گفت: چالش ما ورود باشگاه‌ها به هندبال است، هزینه‌های هندبال به گونه‌ای است که باشگاه‌ها راضی خواهند بود.

حسن افتخاری در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص وضعیت هندبال استان اصفهان در ساله گذشته اظهار داشت: هیأت هندبال اصفهان در حال ادامه روند برنامه 5 ساله خود است و از نظر برگزاری کارگاه‌ها و مسابقات و اعزام تیم‌ها به رقابت‌های مختلف مشکلی نداشته است؛ تیم نجف‌آباد در لیگ دسته یک هندبال قهرمان شد و به لیگ برتر راه پیدا کرد تا اصفهان 2 سهمیه در لیگ برتر داشته باشد و تیم سپاهان در فصل گذشته لیگ برتر هندبال به عنوان سومی رسید.

وی ادامه داد: 3 تیم پرواز، کاشان و خمینی‌شهر سهمیه لیگ دسته یک هستند، دو تیم در لیگ برتر هندبال بانوان داریم و امیدواریم باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن برای تیمداری ورود پیدا کنند، در رده نونهالان پسر خمینی‌شهر اول و سپاهان سوم کشور شدند و دختران سپاهان نیز دوم شدند؛ در رده نوجوانان پسر نجف‌آباد و دختران سپاهان قهرمان کشور شدند و در رده جوانان پسر فلاورجان و دختران سپاهان مقام اول کشور را کسب کردند.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان افزود: در مسابقات هندبال ساحلی کشور تیم اصفهان در دو بخش آقایان و بانوان به مقام قهرمانی رسیدند؛ ناکامی که اصفهان در سال گذشته داشت این بود که شهرداری کاشان، قهرمانی سال 95 لیگ برتر هندبال در مسابقات لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا حضور نداشت.

افتخاری بیان داشت: هیأت هندبال اصفهان با رویکردی که به شهرستان‌ها دارد سعی داشته مسابقات را با وجود سختی‌های فراوان در مناطق مختلف برگزار کند، تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش داشته‌ایم و در امر برگزاری رقابت‌ها کمک زیادی به ما کرده‌اند و با این کار تعداد مربیان و بازیکنان بیشتری جذب هندبال شدند؛ 5 بازیکن از اصفهان داریم که در باشگاه‌های اروپایی توپ می‌زنند و امسال پنجاهمین سالگرد هندبال اصفهان را جشن گرفتیم و در آن برنامه از این لژیونر‌ها تقدیر کردیم.

وی در پایان گفت: تفاهم خوبی با اداره ورزش و جوانان استان داریم و همین که سالن خانه هندبال را حفظ کرده‌ایم، کار بزرگی است؛ چالش ما ورود باشگاه‌ها به هندبال است، هزینه‌های هندبال به گونه‌ای است که باشگاه‌ها راضی خواهند بود؛ اصفهان پتانسیل بسیار بالایی در هندبال دارد و تعداد زیادی مربی، مدرس و داور در سطح بین‌المللی داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار