مراکز کاریابی، کانال ارتباطی میان مددجویان و کارفرما

مدیر کل کمیته امام خمینی استان اصفهان گفت: ارائه آموزش کاریابی قبل ازاشتغال مددجویان و راهنمای آنها قبل از انتخاب شغل باعث می شود افراد با بصیرت روشن شغل خود را انتخاب می کنند.

مراکز کاریابی، کانال ارتباطی میان مددجویان و کارفرما


محمد رضا شیران در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری ایمنا در خصوص آموزش فنی حرفه ای ممدجویان کمیته امداد اظهار داشت: فعالیت آموزشی کمیته امداد مختص افراد تحت پوشش بوده و گروه هدف بر اساس اولویت سرپرست خانواه، همسر، فرزندان مجرد و در نهایت فرزندان متاهل است.

وی افزود: مهارت های کمیته امداد تحت حمایت های مهارت آموزی بوده و با هدف آموزش به افرای است که هیچ مهارت و تخصصی ندارند و از این طریق می توانند آموزش می بییند.

مدیر کل کمیته امام خمینی استان اصفهان در خصوص آموزش بر اساس پایداری و توسعه تصریح کرد: آموزش های ترویجی مختص افرادی است که مجری طرح خود کفایی بوده و از تسهیلات اشتغال کمیته امداد استفاده کردند و در حال حاضر نیاز داند که ضمن خدمت آموزش دیگری ببینند تا عملکرد خوبی در حرفه خود داشته باشند.

تنور کار آفرینی در این دوره بسیار داغ است

وی در خصوص آموزش های کار آفرینی گفت: از آنجا که که تنور کار آفرینی در این دوره بسیار داغ است و افراد انگیزه بالایی برای کار آفرین و ارائه ایده هایشان دارند در نتیجه کمیته امداد با حمایت از این افراد و تعامل با آموزشگاه ها مقدمات ایده پردازی علمی را فراهم کرده است.

وی در خصوص حرفه آموزی دانش آموزان گفت: این نوع مهارت به دانش آموزان دبیرستانی آموزش داده می شود و به این صورت است که در دوره دبیرستان چند نوع مهارت را در اوقات فراغت به دانش آموزان آموزش می دهند که در پایان سال چند نوع مهارت را آموخته اند.

مراکز کاریابی، کانال ارتباطی میان مددجویان و کارفرما

شیران در خصوص کار یابی مدد جویان کمیته امداد گفت: وقتی افراد توانایی کار آفرینی نداشته باشند بر اساس تعاملی که با مراکز کاریابی داشته ایم طبق اطلاع رسانی کانال تلگرامی کلیه فرصت های شغلی مورد نیاز را به مدد جویان معرفی می کنیم و افراد مطابق با نیاز خود شغل مورد نظرشان را پیدا می کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ارتباط مستقیم کمیته امداد با کاریابی ها و تعامل با کارفرمایان باعث شده که در قبال حق الزحمه ای که دریافت می کنند برای مدد جویان کمیته امداد فرصت شغلی فراهم کنند؛ برای نمونه اگر کار فرمایی نیروی خود را از کمیته امداد تامین کمیته امداد سال اول ۱۰۰ در صد حق بیمه آن را پرداخت می کنید، سال دوم ۵۰ درصد سهم بیمه کارفرما و سالهای بعد مبلغی به عنوان مبلغ تشویقی به کارفرما داده می شود که نیاز نیروی انسانی خود را از مدد جویان کمیته امداد تامین کند.

فرزندان مدد جویان را مستقل بار می آوریم

مدیر کل کمیته امام خمینی استان اصفهان تصریح کرد: براساس برنامه بلند مدت کمیته امداد سعی بر این است که فرزندان مدد جویان را توانا و با مهارت تربیت کنند تا در آینده فرزندانشان مستقل بار آمده و مددجوی آتی ما نباشند.

و ی در خصوص هزینه های کلاس های آموزشی عنوان کرد: کل هزینه پرداختی برای آموزش مددجویان توسط کمیته امداد پرداخت می شود تا مدد جویان دغدغه پرداخت هزینه کلاس ها را نداشته باشد.

شیران اظهار داشت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن حرفه های جدید کمیته امداد طی تعاملاتی که با آموزشگاههای آزاد با سابقه و توانمند داشته است تخفیف ویژه برای مدد جویان در نظر گرفته تا حرفه هایی همچون نصب دوربین مدار بسته، دزدگیرو تعمیر مبایل را فرا گیرند.

هدف دوره های آموزشی رفع نیاز بازار است

وی در خصوص رشته های آموزش فنی حرفه ای کمیته امداد تصریح کرد: این رشته ها شامل کشاورزی، دامداری، خیاطی، آرایشگری و صنایع دستی است که با هدف رفع نیاز بازار و کار آمد بودن حرفه آموزشی است.

شیران یکی از اقدامات مهم کمیته امداد را مشاوره قبل از کار عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش کاریابی قبل از اشتغال مددجویان و راهنمای آنها قبل از انتخاب شغل باعث می شود افراد با بصیرت روشن شغل خود را انتخاب می کنند.

در سال۹۵ حدود۱۲ هزار و ۴۰۰ مددجو آموزش دیده اند

وی عنوان کرد: طبق آمار بدست آمده حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ مددجو تحت حمایت کمیته امداد آموزش دیده اند که ۷ هزارو ۱۳۸ نفر زن، ۵ هزار و ۲۶۲ مرد و در کل ۷ هزار و ۵۰۰ نفر مددجو سرپرست خانوار و ۵ هزار نفرفرزندان را شامل می شوند.

شیران در خصوص آمار جزئی آموزش فنی حرفه ای اظهار کرد: تعداد مددجویان تحت تعلیم مهارت آموزی ۲ هزارو ۳۴۲ نفر، آموزش تدریجی ۸ هزارو ۷۳۲ نفر، کارآفرینی ۹۱۰ نفر و حرفه آموزی ۴۱۶ نفر تحت آموزش فنی حرفه ای قرار گرفته اند.

وی در پایان عنوان کرد: حدود ۴۱۰ آموزشگاه به صورت فعال با ما همکاری کنند و متناسب با بوجه در نظر گرفته شده امیدواریم بستر مناسب جهت آموزش و تعلیم ممدجویان فراهم آورده شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار