از سرگیری عملیات سد تونل سوم کوهرنگ

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان از جزئیات جلسه استانداری با کشاورزان اصفهانی خبر داد و گفت: پس از مذاکرات لازم با پیمانکار پروژه سد تونل سوم کوهرنگ، عملیات این پروژه دیروز پس از 10 ماه توقف از سرگرفته شد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان از جزئیات جلسه استانداری با کشاورزان اصفهانی خبر داد و گفت: پس از مذاکرات لازم با پیمانکار پروژه سد تونل سوم کوهرنگ، عملیات این پروژه دیروز پس از 10 ماه توقف از سرگرفته شد.

محمدعلی شجاعی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: روز گذشته جلسه‌ای مشترک با حضور استاندار اصفهان، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای صنف کشاورزی استان اصفهان برگزار شد که نمایندگان کشاورزانی غیر از کشاورزان شرق اصفهان نیز در این جلسه حضور داشتند.

وی با اشاره به مطرح شدن مسائل و مشکلات کشاورزان استان اصفهان در این جلسه افزود: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گزارشی از وضعیت منابع آبی استان اصفهان ارائه داد که بدترین سال آبی از نظر بارش باران در سال آبی 96-97 بوده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: نه تنها برای منابع آب کشاورزی بلکه در بحث منابع آب شرب استان اصفهان اگر اقدامات لازم صورت نگیرد، دچار مشکل خواهیم شد؛ بنابراین در جلسه روز گذشته پس از ابلاغ سیاست‌ها و برنامه‌های آبی استان در سال 97 مقرر شد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مجدانه پیگیر امور محوله از طرف استانداری شود.

* ضرورت استفاده بهینه از پساب توسط شرکت آب و فاضلاب

وی با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی مصرف آب توسط مردم استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان جهت استفاده بهینه از پساب اقدامات لازم را انجام دهد.

شجاعی اذعان داشت: عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز از دیگر مصوبات جلسه روز گذشته استانداری اصفهان با کشاورزان بود که به کلیه فرمانداری‌های استان اصفهان ابلاغ شد تا شهرداری‌ها برای آبیاری فضای سبز کم‌ترین استفاده را از آب شرب شهری داشته باشند.

وی اعتراضات و مشکلات کشاورزان استان اصفهان را به حق دانست و تصریح کرد: دولت و استانداری اصفهان همواره دغدغه کشاورزان را داشته و دارد، به طوری که از جلسات قبلی با کشاورزان مقرر شد تا طرح جامعی از سوی استانداری برای حمایت از کشاورزان ارائه شد.

* طرح موضوع بیمه کشاورزان در طرح جامع اشتغال پایداری کشاورزی

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح جامع اشتغال پایدار مناطق کشاورزی استان اصفهان عنوان داشت: در روزهای پایانی سال گذشته بنده با ارسال نامه‌ای به 20 سازمان و اداره کل در استان اصفهان، پیشنهادات آن‌ها در خصوص بهبود وضعیت آب استان را مطالبه کردم و سپس ایده دانشگاهیان در خصوص طرح جامع اشتغال پایدار مناطق کشاورزی استان اصفهان جمع‌آوری شد.

وی طرح جامع اشتغال پایدار مناطق کشاورزی استان اصفهان شامل کلیه کشاورزان آسیب‌دیده از کم‌آبی و خشک‌سالی بوده و صرفاً برای کشاورزان شرق اصفهان نیست، ادامه داد: بیمه کشاورزان، وام‌های کشاورزی، مشکلات آبی ایجادشده در بخش صنعت و کشت گلخانه‌ای از جمله مهم‌ترین مباحث این طرح بوده که در حال پیگیری است.

شجاعی اضافه کرد: استاندار اصفهان روز گذشته گزارشی از عملکرد استانداری در بازه زمانی کوتاه به نمایندگان کشاورزان استان اصفهان ارائه داد و اعلام کرد که پیگیر مشکلات و صدای حق کشاورزان است؛ خواسته ما از کشاورزان این است که آرامش خود را حفظ کرده و در مسیر صحیحی برای گرفتن حق خود حرکت کنند.

* از سرگیری عملیات سد تونل سوم کوهرنگ

وی یادآور شد: تاکنون هرگونه حرکت اعتراضی کشاورزان مانند تجمع به دست‌مایه‌ای برای گرم کردن تنور تجمعات از سوی رسانه‌های معاند تبدیل شده و دشمنان از این تجمعات سوءاستفاده کرده‌اند که امیدواریم کشاورزان به این سمت حرکت نکنند تا بتوانیم کار را به خوبی پیش ببریم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ابراز داشت: پیگیری امور کشاورزان در سطح ملی، جلوگیری از هرگونه برداشت اضافی چه در پایین‌دست و چه در بالادست سد زاینده‌رود، ساماندهی و نظارت بر برداشت‌ها از طریق صنف کشاورزی، ممنوعیت هرگونه پمپاژ آب از مسیر رودخانه هم در استان اصفهان و هم در استان‌های مجاور از جمله مصوبات جلسه روز گذشته استانداری با کشاورزان اصفهان بود.

وی در پایان متذکر شد: پس از مذاکرات لازم با پیمانکار پروژه سد تونل سوم کوهرنگ، عملیات این پروژه دیروز پس از 10 ماه توقف از سرگرفته شد؛ در جلسه روز گذشته مقرر شد تا با همکاری بیشتر مجمع نمایندگان استان اصفهان، صنف کشاورزی و استانداری، مسائل کشاورزان در سطح ملی و استانی همچنان پیگیری شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار