علاقه به افزایش ارتباطات گردشگران فرانسوی با اصفهان

شهردار اصفهان گفت: کشور فرانسه، یکی از مراکز اصلی ایجاد تمدن، فرهنگ، ادبیات، هنر، فنّاوری و دانش در سطح جهان است و از این لحاظ موقعیت درخشانی دارد.

شهردار اصفهان گفت: کشور فرانسه، یکی از مراکز اصلی ایجاد تمدن، فرهنگ، ادبیات، هنر، فنّاوری و دانش در سطح جهان است و از این لحاظ موقعیت درخشانی دارد.

به گزارش ایمنا، قدرت‌الله نوروزی، امروز در افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان در پاریس در محل مجلس ملی فرانسه بیان کرد: کشور من، ایران نیز گهواره تمدن، دانش، هنر و فرهنگ است و دوران طلایی تمدن ایران در دوران باستان، هم‌زمان با پیدایش تمدن در چین، مصر و بابل بوده است.

وی افزود: بیشتر آثار و بقایای این تمدن در پاسارگاد و شوش دانیال استقرار داشته که تاکنون باستان‌شناسان فرانسوی در کشف و شناساندن آن‌ها به جهانیان نقش زیادی بر عهده داشته‌اند.

نوروزی اظهار کرد: اصفهان، شهری که افتخار دارم به‌عنوان شهردار آن در جمع شما صحبت کنم، یکی از مراکز هنر، فرهنگ، دانش و تمدن هم در دوران باستان و هم در دوران میانه به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: بسیار خرسند و سرافرازم که بگویم شهر اصفهان، موردعلاقه گردشگران فرانسوی است، به‌نحوی‌که همیشه به‌خصوص در فصل بهار، اصفهان افتخار میزبانی از گردشگران فرانسوی را دارد.

نوروزی اضافه کرد: به‌عنوان شهردار اصفهان به‌شدت علاقه‌مندم که ارتباطات میان گردشگران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فرانسوی را با شهر تاریخی اصفهان افزایش دهم، چراکه اصفهان، ظرفیت‌های وسیعی برای برقراری ارتباط در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، گردشگری و فرهنگی دارد.

وی گفت: اصفهان درزمینهٔ انرژی‌های پاک، بازیافت پساب‌های صنعتی و شهری و احداث شبکه‌های آبیاری برای کاشت و نگهداری از درختان سازگار با اقلیم اصفهان، به همکاری‌های بین‌المللی، به‌ویژه تجربیات کشور فرانسه نیاز دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار