مذاکرات کره‌شمالی و آمریکا از طریق سازمان‌سیا در حال انجام است

رسانه ها اعلام کردند که مذاکرات کنونی میان پیونگ یانگ و واشنگتن در راستای بسترسازی های لازم برای دیدار سران دو کشور از طریق سازمان سیا در حال انجام است.

رسانه ها اعلام کردند که مذاکرات کنونی میان پیونگ یانگ و واشنگتن در راستای بسترسازی های لازم برای دیدار سران دو کشور از طریق سازمان سیا در حال انجام است.
به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، مذاکرات میان کره شمالی و آمریکا در آستانه دیدار سران دو کشور از طریق آژانس اطلاعات مرکزی (سازمان سیا) به انجام می رسد.

بر اساس اعلام سی‌اِن‌اِن، مقامات کره شمالی تأکید دارند که دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در پیونگ‌یانگ برگزار شود، اما مشخص نیست آیا آمریکایی ‌ها این پیشنهاد را بپذیرند یا نه.

قرار است پس از توافق درباره محل برگزاری نشست، تاریخ دیدار سران دو کشور رسماً اعلام شود.

طبق اعلام این شبکه تلویزیونی، مقامات اطلاعاتی کره شمالی به همراه همکاران آمریکائی خود از سازمان سیا برای آماده سازی دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تا کنون دیدارهائی را با یکدیگر داشته و حتی نشستی را نیز در یک کشور ثالث برگزار کرده اند.

این در حالیست که «دونالد ترامپ» چند روز پیش از موافقت دولت کره شمالی با عدم اجرای آزمایشهای موشکی خود تا زمان دیدار دوجانبه سران دو کشور خبر داده بود.

ترامپ در یک پیام توئیتری در این باره نوشته بود: کره شمالی از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷ تاکنون هیچگونه آزمایش موشکی انجام نداده و قول داده است که در جریان دیدارها نیز آزمایش موشکی انجام ندهد. من معتقدم که مقامات پیونگ یانگ این تعهد را محترم می شمارند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری نسبت به حصول توافق با کره شمالی ابراز امیدوار کرد. به گفته وی چنانچه این توافق حاصل شود، نتایج بسیار مطلوبی برای جهان در پی خواهد داشت.

ترامپ همچنین گفت که باید درباره زمان و مکان انجام این دیدار با رهبر کره شمالی تصمیم گیری شود.

تحولات مذکور زمانی روی داد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا از وی دعوت کرد تا شخصاً با یکدیگر دیدار کنند؛ دعوتی که ترامپ به آن پاسخ مثبت داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار