افزایش 52 درصدی اقامت گردشگران در فضای باز شهری کاشان

مدیرگردشگری شهرداری کاشان از افزایش آمار اقامت گردشگران در پارک ها و فضاهای روباز نسبت به سال گذشته خبر داد.

مدیرگردشگری شهرداری کاشان از افزایش آمار اقامت گردشگران در پارک ها و فضاهای روباز نسبت به سال گذشته خبر داد.

سید مهدی رضوی زاده در نخستین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان در تشریح فعالیت های شهرداری در نوروز امسال اظهار کرد: هر ساله با تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان بخشی از وظایف کمیته ها برعهده شهرداری گذاشته می شود که امسال این مسئولیت در حوزه کمیته اسکان و خدمات رفاهی به مدیریت شهری محول شد.وی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد اجرایی و کمیته های زیرمجموعه از دی ماه سال گذشته خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در سال جدید با توجه به رویکرد معرفی کاشان به عنوان شهرپرنشاط فعالیت خود را در محورهای مختلف برنامه ریزی، اطلاع رسانی، فرهنگی، گردشگری و...متمرکز کرد.

مدیرگردشگری شهرداری کاشان استقرار ستادهای پنج گانه نوروزی در مناطق مختلف شهری را یادآور شد و افزود: با هدف تسهیل در امر دسترسی مسافران و گردشگران به خدمات و امکانات ستادها در تمام منطقه های گردشگرپذیر توزیع شدند.

رضوی زاده در ادامه به اقدامات صورت گرفته در زمینه اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران اشاره و بیان کرد: طراحی, انتشار و توزیع بیش از 70 هزار نقشه با مدنظر قرار دادن تمام نیازهای گردشگری با مشارکت بخش خصوصی صورت پذیرفت.

وی همچنین از عرضه نقشه الکترونیک کاشان همراه برای استفاده گردشگران نوروزی کاشان خبر داد و رویکرد جدید شهرداری برای استفاده بیشتر از فضای مجازی و حذف کاغذ در عرصه گردشگری را متذکر شد.

مدیرگردشگری شهرداری کاشان همچنین از گزارش مستند فعالیت ستاد نوروزی، تهیه و تولید 6 مستند 40 دقیقه ای و نمایش در شبکه مستند و پخش ویژه برنامه نوروزی کاشانه در راستای اطلاع رسانی خبر داد.

رضوی زاده, اطلاع رسانی در زمینه طرح نوروزی ترافیک را خاطرنشان کرد و افزود: به منظور تسهیل در رفت و آمد گردشگران، برنامه ویژه ای برای عبور و مرور مسافران در نوروز امسال در نظرگرفته شد که با دستاوردهای مشهودی نیز همراه بود.

وی، در ادامه به اختصاص 12 پارکینگ موقت شامل 9 پارکینگ عمومی در محور باغ فین و خانه های تاریخی و سه پارکینگ برلی خودروهای امدادی و خودروهای متخلف نیز با همکاری بخش خصوصی اشاره و عنوان کرد: طبق آمار حوزه ترافیکی بیش از 45 هزار و 500 خودرو از این پارکینگ ها استفاده در ایام نوروز استفاده کردند.

این مسئول همچنین از استقرار هفت دستگاه اتوبوس برای خدمات رسانی رایگان به گردشگران خبر داد و افزود: این اتوبوس ها در دو نوبت صبح و عصر در ایام تعطیلات نوروزی به بیش از 216 هزار مسافر خدمات رایگان ارائه کردند که به همراه اتوبوس دوطبقه و قطار گردشگری مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

رضوی زاده در خصوص زیباسازی بصری نیز به استفاده از 30 المان و 13 هزار و 200 متر ریسه اشاره و بیان کرد: رنگ آمیزی 180 کیلومتر جدول، کاشت بیش از 20 هزار نشای فصلی گل، عرضه 50 هزار گلدان، بازپیرایی فضای سبز، 35 هزار متر گل کاری و گسترانیدن فرش گل در قلعه جلالی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای دلنشین تر کردن سیمای شهر در ایام نوروز بود.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی مجموعه شهرداری در ایام نوروز بیان کرد: 426 نفر در روز شامل کارکنان, معاونان و مدیران از 28 اسفندماه سال گذشته تا پایان 13 فروردین ماه فعالیت می کردند.

مدیرگردشگری شهرداری کاشان از بهسازی و تعویض تأسیسات بهداشتی و انجام دو نوبت رفت و روب و جمع آوری سه نوبته زباله به عنوان اقدامات در حوزه خدمات نام برد و افزود: در زمینه جمع آوری زباله شاهد افزایش 17.5 درصدی در اسفندماه سال گذشته و 7.5 درصدی در نوروز 97 نسبت به مدت مشابه بودیم.

رضوی زاده از اسکان ۱۷۰ هزار و ۸۴۵ نفر در اقامتگاه های موقت خبر داد و عنوان کرد: 17 حسینیه، زائرسرا، دو کمپ شهروند و شهربانو، 9 پارک، یک هزار و 200 کلاس، 56 اقامتگاه از جمله میزبانان موقت گردشگران در ایام نوروز محسوب می شد.

وی افزایش 52 درصدی اقامت گردشگران در فضاهای روباز شهری را نیز یادآور شد و گرمای هوا در روزهای آغازین فروردین ماه را یکی از دلایل آن دانست.

این مسئول برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی، گردشگری و ورزشی متعدد نظیر جشنواره های نوروزی،ایستگاه نشاط و...را خاطرنشان و اضافه کرد: طرح همیار گردشگر با آموزش و استقرار ۶۰ کودک در اماکن تاریخی اجرا شد.

رضوی زاده برگزاری تورهای نیم روزه برای ۱۲۰۰ گردشگر در اماکن تاریخی، اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی مذهبی و فرهنگی نظیر برپایی نماز جماعت،اهدای محصولات فرهنگی و استقرار راهنمای گردشگران در ابنیه تاریخی و نقش آفرینی در اجرای طرح آرامش بهاری را به عنوان اقدامات دیگر صورت گرفته در ایام نوروز در حوزه گردشگری ذکر کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار