زاغ بور در «عباس‌آباد» رهاسازی شد/رویت کلاغ آلبینیسمی در خوانسار

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: با تلاش محیط‌بانان یک زاغ بور آسیب دیده پس از تیمار در پناهگاه حیات وحش عباس آباد رهاسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: با تلاش محیط‌بانان یک زاغ بور آسیب دیده پس از تیمار در پناهگاه حیات وحش عباس آباد رهاسازی شد.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با مهر، در ارتباط با آخرین وقایع و اتفاقات رخ داده در حوزه حیات وحش و مناطق حفاظت شده اصفهان، اظهار داشت: در روزهای گذشته یک زاغ بور که توسط یک شهروند طبیعت دوست اهل روستای چوپانان به محیط بانان شهرستان تحویل شد که این پرنده بر اثر برخورد با خودرو در جاده ای در محدوده پناهگاه حیات وحش عباس آباد دچار آسیب دیده بود.

وی با بیان اینکه زاغ بور پرنده ای است که پراکنش آن مختص ایران است و تاکنون در خارج از مرزهای ایران گزارش نشده است، ابراز داشت: این پرنده از راسته گنجشک شکلان و تیره کلاغ‌ها و زیستگاهش مناطق استپی بیابانی با گیاهان پراکنده و دشت های پوشیده از گیاه قیچ است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان تاکید کرد: این پرنده پس از درمان و تیمارهای لازم و پس از اطمینان از سلامتی در محل زندگی خود رهاسازی شد.

مشاهده یک کلاغ مبتلا به آلبینیسم در شهرستان خوانسار

وی با بیان اینکه همچنین در روزهای گذشته یک کلاغ ابلق مبتلا به آلبینیسم (بیماری ژنتیکی که بدن قادر به ساخت رنگدانه نیست و پرهای پرنده به رنگ سفید در می‌آید) در یکی از باغ‌های شهرستان خوانسار مشاهده شده است، گفت: این کلاغ به ندرت یافت می‌شود و بر این اساس قابل ثبت و ارزشمند است.

رها سازی یک لاک پشت در منطقه حفاظت شده دالانکوه

جشمیدیان با اشاره به اینکه همچنین یک لاک پشت توسط دوست‌داران محیط زیست به اداره محیط زیست تیران و کرون تحویل شد، گفت: پس از بررسی‌های لازم و تیمار توسط محیط بانان واحد حفاظت محیط زیست شهرستان تیران و کرون در منطقه حفاظت شده دالانکوه رهاسازی شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار