سرعت کُند تصمیم‌گیری مسئولان فرهنگی نسبت به پیشروی شبکه‌های اجتماعی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شبکه‌های اجتماعی یک پدیده جدیدی است که با سرعت زیادی در حال پیشروی است و سرعت تصمیم‌گیری‌های ما نسبت به این پدیده کندتر از سرعت پیشروی شبکه‌های اجتماعی است.

سرعت کُند تصمیم‌گیری مسئولان فرهنگی نسبت به پیشروی شبکه‌های اجتماعی

حجت‌الاسلام سید حسین شاه‌مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون تأثیرات منشور حقوق شهروندی که سال گذشته توسط دولت یازدهم رونمایی شد، بر ارتقای این فرهنگ و نظارت شورای فرهنگ عمومی در این زمینه اظهار داشت: بحث حقوق شهروندی مورد جدیدی نیست و یک سری حقوقی است که آحاد مردم باید بدانند که دولت این حقوق را تدوین کرده و از آن رونمایی کرده است.
وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی مربوط به همه ارگان‌ها و نهادها است، افزود: منشور حقوق شهروندی مربوط همه افراد و همه قوا از جمله قوه قضاییه و مقننه است و تنها دولت در این زمینه نباید فعالیت کند که شورای فرهنگ عمومی نیز در بخشی از این منشور قرار دارد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: هنوز در مسیر اولیه قرار داریم که باید اجرای قوانین حقوق شهروندی با مشارکت همه افراد تکمیل‌تر و پخته‌تر شود.
وی پیرامون نظارت شورای فرهنگ عمومی بر فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی و پیشگیری یا جهت‌دهی به فضای شبکه‌های اجتماعی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی یک پدیده جدیدی است که با سرعت زیادی در حال پیشروی است و سرعت تصمیم‌گیری‌های ما نسبت به این پدیده کندتر از سرعت پیشروی شبکه‌های اجتماعی است.
شاه‌مرادی با بیان اینکه این‌گونه نیست که ما با تصمیم‌گیری بتوانیم سرعت پیشروی شبکه‌های اجتماعی را کنترل کنیم، افزود: شورای فرهنگ عمومی باید وظایف دستگاه‌ها و مردم را نسبت به شبکه‌های اجتماعی بهتر تبیین کند تا بتوانیم کمتر از آسیب‌های این شبکه‌ها ضرر ببینیم.
وی در پاسخ به این سؤال که تاکنون به چه میزان از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی جلوگیری شده است، گفت: در تلاش هستیم که بتوانیم از این آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار