استاندار اصفهان: برای تامین آب شرب هم با مشکل مواجه هستیم

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت نگران کننده آب شرب در سال جاری گفت: نگران هستیم، ولی ناامید نیستیم چرا که نگرانی باعث حرکت مضاعف ما خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت نگران کننده آب شرب در سال جاری گفت: نگران هستیم، ولی ناامید نیستیم چرا که نگرانی باعث حرکت مضاعف ما خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، محسن مهرعلیزاده در دیدار با آیت‌الله مظاهری- از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان به ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت استان در چهار ماه اخیر پرداخت و اظهار کرد: اشتغال، محیط زیست و آب از جمله اولویت‌های اصلی مدیریت استان به شمار می‌رفت که با قوت در حال پیگیری است.

مهر علیزاده با بیان اینکه مدیریت استان به‌ صورت جدی به بحث اشتغال وارد شده است، افزود: حدود نیمی از واحدهای صنعتی استان با ظرفیت بالای ۸۰ درصد کار می‌کنند و نیمی پایین‌تر از ظرفیت و حدود ۵۰۰کارخانه و واحد تولیدی نیمه تعطیل هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکلات واحدهای بحران‌زده، گفت: طرح‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان و روستائیان توسط دولت ارائه شده و در این راستا از اعتبارات تخصیصی در استان به خوبی استفاده شده و برای ایجاد اشتغال در شرق اصفهان تلاش‌های مجدانه‌ای در حال انجام است.

وی وضعیت آب را یکی از مشکلات جدی استان برشمرد و گفت: در سال گذشته ورودی آب به سد زاینده‌رود به ۱.۲ میلیارد متر مکعب بوده است و امسال این عدد به ۴۰۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته که بسیار شکننده و نگران کننده است و کشاورزی و باغات را با تنش شدید آبی مواجه خواهد کرد و حتی برای تأمین آب شرب هم با مشکل مواجه هستیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه جلسات متعددی در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی با وزرای نیرو، کشور، صنعت و محیط‌زیست برگزار شده است، افزود: به این نتیجه رسیده‌ایم که به جای مقابله با خشکسالی باید سازگاری با کم آبی را مدنظر قرار دهیم و تغییر الگوی کشت، استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و کشت گلخانه‌ای را رونق بخشیم.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد ارائه شده مدیریت استان باید در ازای آبی که به بخش صنعت داده می‌شود مبالغی به بخش کشاورزی اختصاص یابد که این طرح با دفاع جانانه رئیس جمهور مواجه شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تمام تلاش مدیریت استان حمایت از کشاورزان بوده است، افزود: قبل از عید مبالغی به کشاورزان پرداخت شد و در سفر به شرق اصفهان نیز مردم نجابت و اصالت از خود نشان دادند و از دولت حمایت کردند.

وی وضعیت آب شرب را نگران کننده خواند و افزود: اگر آبی به کشاورزی اختصاص نیابد و در صنعت هم ۴۰ درصد صرفه جویی شود باید حداقل ۲۰ درصد ورودی آب شرب اصفهان، یزد و کاشان صرفه جویی شود در غیر این صورت در مرداد ماه با کمبود آب شرب مواجه خواهیم شد.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: در صورت عدم اختصاص آب به کشاورزان باید حداقل هزینه معیشت آنان پرداخت شود.

مهرعلیزاده با تأکید بر اینکه صدا و سیما و سایر ارگان‌های مربوطه باید مردم را به صرفه جویی در مصرف آب ترغیب و تشویق کنند، اظهار کرد: باید استفاده از وسایل کاهنده مصرف آب در دستور کار قرار گیرد و این تجهیزات در بین مردم توزیع شود و باید بدنه اجتماعی در خصوص صرفه جویی در مصرف آب همراه شود.

آب شرب مردم به هر شکلی باید تأمین شود

هم چنین رییس حوزه علمیه اصفهان در این دیدار گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که به این طرح‌ها جامه عمل پوشانده شود و امسال سال موفقیت‌آمیز برای جمهوری اسلامی ایران به‌ ویژه برای اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه براساس گزارش استاندار، امسال سال سختی را پیش رو خواهیم داشت، گفت: توطئه‌های دشمنان باعث اختلاف‌هایی در جامعه شده است و انجام فعالیت‌ها را با مشکل مواجه کرده است و اصلاح این مشکلات آسان نخواهد بود.

آیت‌الله مظاهری گفت: مسئولان باید طرح‌های لازم را ارائه و اجرا کنند تا سال سختی که در پیش داریم با رفع اختلافات و اجرای طرح‌ها آسان شود.

مظاهری با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای داخلی، تصریح کرد: باید کارخانه‌ها و صنایع بتوانند جوابگوی نیاز مردم باشند و اجناس داخلی نباید بی‌کیفیت و با قیمت بالا باشد.

این مرجع تقلید یادآور شد: همه باید با دست واحده این نظام مقدس را حفظ کنیم و نگرانی‌ها و دغدغه‌های استاندار و دیگر مسئولان کشوری نشانگر این است که سال سختی به‌ویژه در خصوص آب در پیش داریم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در پی براندازی تشیع و نظام جمهوری اسلامی است؛ خاطرنشان کرد: صاحب این نظام امام زمان(عج) است و ما را پیروز خواهد کرد چرا که امام زمان وعده داده‌اند که "دست عنایت ما بر روی سر شما خواهد بود و اگر عنایت ما نبود دشمن شما را نابود کرده بود"

مظاهری با تاکید بر اینکه دولت باید در خصوص آب شرب با جدیت برنامه‌ریزی و از طرح‌ها حمایت کند، افزود: وعده‌ها باید جامه عمل بپوشند و اگر نمی‌توانیم آب را به زراعت برسانیم حتماً باید آب شرب به هر شکلی که امکان دارد تأمین شود و این امر باید سرلوحه کارهای استاندار و دیگر مسئولان باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش شود که وضعیت کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی بهبود یابد، یادآور شد: همه باید دست در دست هم بدهند تا وضعیت واحدهای صنعتی سامان یابد زیرا دشمنان مردم را تحریک می‌کنند تا علیه دولت و نظام شورش کنند.

این مرجع تقلید افزود: کشاورزان به‌خصوص کشاورزان شرق اصفهان باید همچون گذشته نجابت خود را حفظ نمایند و بدانند که دشمنان درصدد تحریک آن‌ها هستند .

وی با تأکید بر اینکه باید همه مسئولان یکدست و هماهنگ هرچه در توان دارند برای این نظام کار کنند، افزود: اینجانب نیز هرچه در توان داشته باشم به مدیریت استان و دولت کمک خواهم کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار