مدیرکل ارشاد اصفهان: اجازه تغییر کاربری سینما ایران را نمی‌دهیم

مدیرکل ارشاد اصفهان با بیان اینکه تلاش داشتیم تا از تخریب سینما ایران جلوگیری کنیم اما موفق نشدیم، گفت: اجازه تغییر کاربری سینما ایران را صادر نخواهیم کرد.

مدیرکل ارشاد اصفهان با بیان اینکه تلاش داشتیم تا از تخریب سینما ایران جلوگیری کنیم اما موفق نشدیم، گفت: اجازه تغییر کاربری سینما ایران را صادر نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از دفتر سرپرستی مهر در استان اصفهان، درپاسخ به این مطلب که شائبه‌های فراوانی در ارتباط با سکوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تا زمان تخریب کامل سینما ایران وجود دارد، اظهار داشت: افرادی که مدعی هستند اداره ارشاد اصفهان در ارتباط با تخریب سینما ایران سکوت کرده است از فعالیت‌های ما درباره این سینما اطلاعی ندارند و یا دلایل ویژه خود را دارند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از روزی که موضوع تخریب سینما ایران پیش آمد وظایفی را که در این ارتباط بر عهده داشت، به انجام رسانده و با متولیان آن گفت‌وگوهایی داشته است.

اجازه تغییر کاربری سینما ایران را نمی‌دهیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: در آخرین اقدام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درنامه اعتراض آمیزی نسبت به تخریب این سینما واکنش نشان داد اما مالکان سینما دلیل‌هایی آوردند مبنی بر اینکه قصد ساخت پردیس سینمایی در این مکان را دارند.

وی ادامه داد: به یقین بر این امر اصرار داریم که سینما ایران تغییر کاربری پیدا نکرده و بار دیگر هویت اصلی خود را به شکل سینمایی مدرن‌تر باز پیدا کند.

امیدواریم مالک قصد تغییر کاربری سینما ایران را نداشته باشد

انصاری در پاسخ به این سوال که برای بازسازی سینما ایران همانند دیگر سینماهای بازسازی شده اصفهان هیچ نیازی به تخریب نبوده است و بر این اساس به نظر می‌رسد مالک قصد دیگری از این اقدام داشته است، تصریح کرد: به طور کلی ما نیز تخریب سینما ایران را تایید نمی‌کنیم و امیدواریم مالک نیز قصد دیگری در ارتباط با تغییر کاربری سینما مانند ساخت پاساژ نداشته باشد اما این نکته قابل ذکر است که اداره ارشاد استان اصفهان به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری سینما ایران را نخواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اداره ارشاد استان اصفهان نتوانسته است جلوی تخریب غیرقانونی این سینما را بگیرد، گفت: اداره ارشاد یک توان مدیریتی در مجموعه استان است و اداره همه مسائل در توان ما نیست.

برای جلوگیری از تخریب سینما ایران تلاش کردیم اما موفق نشدیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ارتباط با دلیل عدم رایزنی با دیگر نهادها و استفاده از توان تمام مسئولان برای تخریب این سینما گفت: ما تلاش کردیم که از تخریب جلوگیری کنیم اما موفق نشدیم.

وی در پاسخ به این سوال که مالک چه دستاویزی دارد که هیچ نهادی نتواسته است جلوی این تخریب غیر قانونی را بگیرد، ابراز داشت: این سوال را باید از خود این افراد بپرسید.

مسئولان تلاش کنند تا سینما ایران هویت خود را باز پیدا کند

انصاری گفت: البته آنها دلایلی می‌آورند که برای ما قابل قبول نیست اما آنچه که اکنون مهم است اینکه همه مسئولان تلاش کنند تا سینما ایران بار دیگر هویت خود را بازیافته و بهتر از گذشته بازسازی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار