ایجاد اشتغال اولویت نخست در شهرستان لنجان

فرماندار شهرستان لنجان گفت: اولویت اول ما در شهرستان لنجان مسئله اشتغال است، چراکه متاسفانه از نظر اشتغال و همچنین ایجاد اشتغال آمار مطلوبی را نداریم.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: اولویت اول ما در شهرستان لنجان مسئله اشتغال است، چراکه متاسفانه از نظر اشتغال و همچنین ایجاد اشتغال آمار مطلوبی را نداریم.

مهدی صفرخانلو ظهر امروز در نشست اجلاس عمومی اصناف شهرستان لنجان اظهار داشت: نقش اصناف در دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس همواره و پس از آن بسیار برجسته است چراکه بعد از دوران دفاع مقدس اصناف زمینه توسعه فعالیت اقتصادی را در کشور فراهم کردند.

وی افزود: حوزه اصناف یکی از مستحکم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود و به عنوان بزرگ‌ترین ساختار غیردولتی اقتصاد محسوب می‌ شود چراکه بسیاری از تجارب صنعتی و خدماتی در نسل‌های مختلف، درون واحدهای صنفی کوچک، سینه به سینه بین استاد و شاگرد تبادل شده و تا امروز زنده و پویا باقی مانده است.

فرماندار لنجان تصریح کرد: امروز اصناف در جای جای کشور مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و در شهرستان لنجان نیز این‌گونه بوده است. در حال حاضر حدود 9 هزار و 962 واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب 27 اتحادیه در این شهرستان مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، گفت: جنگ اقتصادی دشمنان با جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت انکار ناپذیر است چراکه سردمداران استکبار جهانی خود با صراحت کامل اعلام کرده‌اند با جنگ نظامی نمی‌توان جمهوری اسلامی را محدود کرد از این رو به سمت جنگ اقتصادی گام برداشته‌اند.

صفرخانلو بیان کرد: نقش اصناف در پشتیبانی و تدارکات جبهه‌ها در 8 سال دفاع مقدس بی بدیل و ستودنی بود و امروز نیز انتظار می‌رود اصناف با روحیه دشمن ستیزی و بصیرت بالای خود همچون گذشته نقش کلیدی و تاثیرگذار خود را در جامعه حفظ کرده و در جنگ اقتصادی به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت: امروز جبهه اصلی ما جنگ اقتصادی است و هر واحد صنفی سنگری به نام اقتصاد و فرهنگ دارد. همان‌طور که جنگ 8 ساله را پیروز شدیم امروز هم باید با دست به دست هم دادن حربه اقتصادی دشمن را رفع کنیم و یکی از راهکارهای تحقق این مهم حمایت از کالای ایرانی است.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اینکه جلب اعتماد مردم به تولیدات داخلی می‌تواند شکوفایی اقتصاد کشور را رقم بزند، ادامه داد: امروز باید بنگاه‌های بزرگ و کوچک اقتصادی به عرصه تولید با کیفیت بازگردند تا کالاهای ایرانی قدرت رقابت داشته باشند و اگر قدرت رقابت ایجاد شود، مردم هم اعتقاد بیشتری به خرید کالاهای ایرانی پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: حفظ ثبات کسب و کار در بازار، تسهیل شرایط ورود به بازار کار، ورود به بازار کسب و کار نوین از ضرورت‌های امروز فعالیت بنگاه‌های کوچک اقتصادی به شمار می‌آید و برنامه‌های میان مدت در این حوزه می‌تواند به ثمر نشستن این مهم را رقم بزند .

صفرخانلو افزود: اولویت نخست ما در شهرستان لنجان مسئله اشتغال است، چراکه متاسفانه از نظر اشتغال و همچنین ایجاد اشتغال آمار مطلوبی را نداریم و برهمین اساس با همدلی بیشتر بین مسئولان امر و مردم تلاش خواهیم کرد تا با کمک اصناف و دیگر نهادهای اجرای به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال اجرایی شدن چند طرح بزرگ اشتغال‌زایی در شهرستان لنجان هستیم و امیدواریم در اجرای این طرح‌ها به موفقیت برسیم.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به بحران آب گفت: امروز بسیاری از صنایع ما وابستگی فراوانی به منابع آبی دارند اما متاسفانه ما همچنان به موضوع کم‌آبی توجه جدی نداریم و برهمین اساس باید شهروندان بدانند که مشکل کمبود آب یک موضوع غیر قابل‌ انکار در جامعه بوده و صرفه‌جویی در منابع آبی یک ضرورت است چراکه با این وضعیت در مورد تأمین آب شرب هم با مشکل مواجه می‌شویم.​​​​​​​​
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار