استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در جهت ارتقای سطح فرهنگ جامعه

استاندار اصفهان در دیدار با مدیرعامل کانون حمایت خود را از فعالیت‌های متنوع فرهنگی‌هنری این نهاد باسابقه اعلام کرد و گفت: از ظرفیت‌های کانون می‌توان در جهت ارتقای سطح فرهنگ جامعه بهره برد.

استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در جهت ارتقای سطح فرهنگ جامعه


به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رسول زرگرپور در این دیدار با بیان این مطلب افزود: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیازمند گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی‌هنری است و بی‌تردید یکی از نهادهایی که می‌تواند در این زمینه فعالیت‌های ماندگار و اثربخش داشته باشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

زرگرپور در ادامه اضافه کرد: استانداری اصفهان این آمادگی را دارد تا از طرح‌های مختلف کانون هم‌چون تریلی تئاتر سیار حمایت کند تا کودکان و نوجوانان سطح استان بتوانند ساعت‌هایی شاد را در کنار یک‌دیگر سپری کنند.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی 600 خیریه در استان اصفهان گفت: با استفاده از ظرفیت این خیریه‌ها می‌توان فعالیت‌های متنوع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری را به ویژه در مناطق روستایی و محروم گسترش داد.

استاندار اصفهان هم‌چنین بر ارتباط مستمر مدارس با کانون تاکید و بیان کرد: لازم است در شورای آموزش و پرورش استان این موضوع پیگیری شود تا میان این دو نهاد که با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند تعامل قوی‌تر و بهتری صورت گیرد.

او هم‌چنین به اهمیت گسترش فعالیت‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه اشاره کرد و در ادامه یادآور شد: گسترش این‌گونه فعالیت‌ها گامی در مسیر تحقق عدالت فرهنگی در سطح جامعه است و این آمادگی وجود دارد تا با همکاری سازمان‌هایی هم‌چون بهزیستی مراکز ویژه‌ی این کودکان بیشتر شود.

در ابتدای این دیدار نیز مدیرعامل کانون گزارشی از فعالیت‌های متنوع فرهنگی‌هنری ارایه داد.

حاجیان‌زاده با اشاره به اجرای طرح «کانون مدرسه» و با توجه به توصیه‌ی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر افزایش تعداد مخاطبان کانون گفت: ارتباط خوبی میان مراکز کانون و مدارس ایجاد شده است و دانش‌آموزان می‌توانند از این فعالیت‌ها بهره‌مند شوند.

اکران فیلم برای کودکان و نوجوانان موضوع دیگری بود که حاجیان‌زاده به آن اشاره کرد و توضیح داد: هم‌اکنون کانون با داشتن سالن‌های نمایش خوب و مناسب، سینمای کودک را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده و تا کنون 39 سالن در مراکز کانون ویژه پخش فیلم‌های کودک به صورت مناسب تجهیز شده است.

وی توسعه‌ی مراکز فراگیر را یکی از برنامه‌هایی دانست که در کانون به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

او در این رابطه گفت: هم‌اکنون 39 مرکز فراگیر کانون در سطح کشور به خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه (نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و کم‌توان جسمی و حرکتی) مشغول هستند و به دنبال آن هستیم در برنامه‌ی 5 ساله تمامی مراکز فرهنگی‌هنری را در مسیر تحقق عدالت فرهنگی به مراکز فراگیر تبدیل کنیم.

وی هم‌چنین با اشاره به 700 اجرای نمایش توسط تریلی تئاتر سیار کانون در سال گذشته بر حمایت و کمک جهت گسترش این‌گونه فعالیت‌ها به ویژه در مناطق محروم نیز تاکید کرد.

مدیرعامل کانون در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار از کانون اصفهان ابراز امیدواری کرد با استمرار این حمایت‌ها فضای خوبی که در کانون استان ایجاد شده است هم‌چنان ادامه داشته باشد.

در سفر سه روزه مدیرعامل به استان اصفهان، مجتبی دانشور، مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون و مجید نیازی، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات، علیرضا حاجیان‌زاده را همراهی کردند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار