دستگیری ۴ شکارچی در قمیشلو و موگویی/اسلحه غیرمجاز کشف شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در روزهای گذشته دو متخلف شکار در پناهگاه حیات وحش قمیشلو و دو شکارچی نیز در منطقه پشتکو موگویی دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در روزهای گذشته دو متخلف شکار در پناهگاه حیات وحش قمیشلو و دو شکارچی نیز در منطقه پشتکو موگویی دستگیر شدند.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: در روزهای گذشته دو شکارچی پیش از آغاز به شکار در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو دستگیر شدند.

پناهگاه حیات وحش قمیشلو دارای سه زیستگاه متنوع است

وی با بیان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو از بی‌بدیل‌ترین و قدیمی ترین مناطق حفاظت شده اصفهان است که به سه زیستگاه بزرگ تقسیم می‌شود، افزود: این زیستگاه‌ها شامل زیستگاه کوهستانی و برفگیر، تپه ماهوری و زیستگاه دشتی و استپی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: این تنوع زیستگاهی تنوع حیاتی زیبایی را رقم زده است به نوعی که کل و بز، آهوی ایرانی، قوچ و میش اصفهان، آهوی ایرانی، کل و بز وحشی گرگ، کبک، تیهو، کفتار و غیره در آن مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه شکار و حتی اقدام به شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می گیرند، گفت: از دو متخلف شکاری که در این منطقه دستگیر شدند یک قبضه اسلحه قاچاق، فشنگ و پروژکتور ضبط و متخلفان به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری دو متخلف شکار و صید در فریدونشهر

جشمیدیان با بیان اینکه همچنین دو متخلف شکار و صید در منطقه پشتکوه موگویی در فریدونشهر دستگیر شده‌اند، ابراز داشت: از این متخلفان لاشه دو راس گراز وحشی به همراه یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی پنج تیر کشف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف اسلحه شکاری غیرمجاز از متخلفان شکار

وی به مواردی از کشف اسلحه شکاری غیرمجاز از متخلفان شکار اشاره کرد و گفت: کشف و ضبط یک قبضه اسلحه دو لول و ادوات آن از یک متخلف شکار و صید در خوانسار قبل از آغاز شکار، کشف و ضبط سه قبضه اسلحه شکاری همراه با مهمات غیرمجاز در شهرستان اصفهان از جمله این موارد بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: مطابق قانون هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری یا مهمات آن را خریداری، نگهداری یا حمل کند به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه یا پرداخت جزای نقدی تا سقف ۲۰ میلیون ریال محکوم و اقلام کشف شده نیز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می‌ شود.

گفتنی است؛ طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، شکار و اقدام شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش ممنوع و قابل تعقیب و مجازات است. همچنین براساس همین مواد قانونی تحصیل نکردن پروانه و اقدام به شروع شکار در زیستگاه های حیات وحش جرم محسوب می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار