کاخ‌سفید: ترامپ و ترزا می درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه گفت‌وگو کردند

کاخ سفید از گفت‌وگوی رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر انگلیس درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خبر داد.

کاخ سفید از گفت‌وگوی رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر انگلیس درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خبر داد.
به گزارش تسنیم، کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ و ترزا می درباره توافق در زمینه عدم اجازه دادن به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به توافق رسیدند.
این دو همچنین درباره محاسبه مقامات مسئول درباره حمله شیمیایی اخیر در سوریه نیز توافق کردند.
تروریست های سوری نیروهای دولتی سوریه را به پرتاب یک بمب بشکه‌ای حاوی مواد شیمیایی سمی به مناطق مسکونی و غیر نظامی غوطه شرقی متهم کردند.
طرح چنین ادعایی در شرایطی است که نیروهای دولتی سوریه موفق به پیشروی های زیادی در غوطه شرقی شده و تروریست ها تنها بخش ناچیزی از این منطقه را در تصرف خود دارند.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز دوشنبه در سخنانی گفت: اتهامات مربوط به مشارکت دولت سوریه در حمله شیمیایی روز شنبه نادرست بوده و یک اقدام تحریک آمیز به شمار می رود.
مخالفان دولت سوریه در حالی دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه خود متهم می‌کنند که وزیر دفاع آمریکا و دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرده‌اند که شواهدی دال بر اینکه این حمله ادعای کار دمشق بوده، ندارند.
وزارت دفاع روسیه پنجشنبه هفته گذشته درباره احتمال اقدام تروریست‌های سعودی جیش الاسلام به استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما با هدف تحرک غرب و افکار عمومی جهان علیه دمشق هشدار داده بود.
دولت سوریه با رد اتهام‌های مخالفان و حامیان غربی آن‌ها، این اقدام مخالفان را سناریو طراحی شده برای توجیه دخالت نظامی در این کشور دانست و از سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی دعوت کرد برای بررسی ادعاهای مطرح شده علیه دمشق، تیم تحقیقاتی به سوریه اعزام کند.
آوریل سال گذشته ترامپ با موشک های کروز به یک پایگاه هوایی سوریه حمله کرده است. بهانه ترامپ برای حمله به این پایگاه هوایی، وقوع یک حمله شیمیایی بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار