صلواتی: خیابان‌های شهر به پارکینگ خودروها تبدیل شده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه خیابان‌های اصلی شهر به پارکینگ تبدیل شده است، گفت: درصدد هستیم با راه‌اندازی سه خط مترو، ۱۲ خط BRT و سه خط تراموا سهم حمل و نقل عمومی را به حدود ۵۵ درصد برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه خیابان‌های اصلی شهر به پارکینگ تبدیل شده است، گفت: درصدد هستیم با راه‌اندازی سه خط مترو، ۱۲ خط BRT و سه خط تراموا سهم حمل و نقل عمومی را به حدود ۵۵ درصد برسانیم.

علیرضا صلواتی در گفتگو با ایمنا اظهارکرد: شهر هر روز شلوغ‌تر و میل به استفاده از خودروهای شخصی در حال افزایش است به طوری که طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی پلیس راهور، سال گذشته در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو جدید شماره گذاری شده است.

وی با بیان اینکه این آمار نشان می‌دهد سرانه مالکیت خودرو در کشور هر روز در حال افزایش است، افزود: در کنار این موضوع، مسئله قابل تأمل دیگر تردد تک‌سرنشین بودن ۸۵ درصد خودروهای در حال تردد شهرهای بزرگ است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ سیاستی که برای حمل و نقل اصفهان پیش بینی شده این است که بتوانیم به سمت کاهش هر چه بیشتر استفاده از خودروهای شخصی و توسعه حمل و نقل پاک و عمومی حرکت کنیم.

صلواتی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مالکیت خودرو در اصفهان از سرانه‌های جهانی پایین‌تر است، اظهارکرد: علت اینکه در شهر اصفهان با این حجم ترافیک مواجه هستیم این است که وابستگی شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی بیشتر و خیابان‌های اصلی شهر به پارکینگ تبدیل شده و تقریبا عمده وقت شهروندان در ترافیک هدر می رود؛ بر همین اساس امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی سه خط مترو، ۱۲ خط BRT و سه خط تراموا سهم حمل ونقل عمومی را به حدود ۵۵ درصد برسانیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر توسعه خطوط مترو، BRT و اتوبوس باید به سمت کاهش سهم استفاده از خودروهای شخصی حرکت کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از راهکارهای کاهش سهم استفاده از خودروهای شخصی، اعمال محدوده های ترافیکی زوج و فرد است، ادامه داد: در حال حاضر طرح زوج و فرد در ۲۶ معبر شهر اصفهان با استفاده از ۳۵ دوربین اجرا می شود که مهمترین هدف آن کاهش سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی و افزایش سهم استفاده از اتوبوس است.

صلواتی با تاکید بر اینکه مدیریت سفر بسیاری از مشکلات ترافیکی را در شهر کاهش می‌دهد، به رانندگان توصیه کرد: در روزهای مجاز به خیابان های مرکزی شهر سفرکنند و برای سفرهای درون شهری خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پوشش کامل خطوط اتوبوسرانی محقق شده و در تمام نقاط شهر دسترسی به شبکه اتوبوسرانی مشاهده می شود، بنابراین مردم بیشتر باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا سفرهای درون شهری آرام و بدون دغدغه‌ای را تجربه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار