دفاع جهانگیری و روحانی در مناظره فضای واقعی برجام را تشریح کرد

کارشناس مسائل سیاست خارجه گفت: دفاع دو نامزد از برجام یعنی آقایان روحانی و جهانگیری تا اندازه‌ای فضای واقعی برجام را برای ملت ایران تشریح کرد.

دفاع جهانگیری و روحانی در مناظره فضای واقعی برجام را تشریح کرد

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا ، در خصوص مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: دومین مناظره برگزار شده در بر گیرنده نکات مهمی در حوزه سیاست خارجه و دستاوردهای برجام بود.

وی ادامه داد: هرچند که انتقاداتی متوجه این توافق‌نامه از سوی برخی از نامزدها قرار گرفت، اما دفاع دو نامزد از برجام یعنی آقایان روحانی و جهانگیری تا اندازه‌ای فضای واقعی برجام را برای ملت ایران تشریح کرد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجه تصریح کرد: به نظر می‌رسد طرح این مسائل و شفاف سازی حوزه‌های مختلف از جمله دستاوردهای برجام در حوزه اقتصادی می‌تواند فضای جدیدی را در جامعه ایران باز کند و مردم بیش از گذشته نسبت به دستاوردهای این توافق آگاهی پیدا کنند.

وی به دستاوردهای برجام و بدعهدی آمریکا اشاره کرد و افزود: انتقاداتی به برجام وجود دارد و آن اینکه برجام نتوانست در وضع معیشتی مردم دگرگونی بیشتر و حقیقی ایجاد کند و تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شد شرایط جدیدی را ایجاد کرد که دولت یازدهم باید ساز و کارهای لازم را برای مقابله با هرگونه تحریمی علیه ایران تعریف کند تا بتواند در مقابل زیادی خواهی‌های آمریکا ایستادگی کند.

هانی زاده مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را پخته‌تر از مناظره نخست دانست و خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره دوم به نسبت مناظره اول پخته تر از گذشته عمل کردند؛ در مناظره اول بیشتر نامزدها جنبه احساسی پیدا کردند و عصبانیت در میان نامزدها مشهود بود اما درمناظره دوم پخته‌تر عمل کردند و سوالات و جواب‌ها حساب شده و دقیق بود؛ به نظر می‌رسد که باید منتظر سومین مناظره بود، که مردم بتوانند در پرتو این مناظره‌ها نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار