بسترهای مناسب سرمایه گذاری و توسعه در زرین شهر فراهم است

رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت: امروز شورای اسلامی زرین شهر تلاش خود را بکار گرفته تا بستر لازم را فراهم کند تا شهرداری با ورود به جلب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه گذاران، به ارایه برخی خدمات عمرانی به شهر و توسعه زیرساخت‌های شهری بپردازد.

رییس شورای اسلامی زرین شهر گفت: امروز شورای اسلامی زرین شهر تلاش خود را بکار گرفته تا بستر لازم را فراهم کند تا شهرداری با ورود به جلب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه گذاران، به ارایه برخی خدمات عمرانی به شهر و توسعه زیرساخت‌های شهری بپردازد.

سعید نادی‌زاده در جلسه علنی شورای اسلامی زرین شهر اظهار کرد: گاهی شاهد هستیم که نقدهایی بر عملکرد شوراهای اسلامی شهر وارد است و یکی از نقدهایی که از سوی برخی افراد مطرح می‌شود، این است که فرایندهای تصمیم گیری متاثر از نیازهای شهر، مطالعات میدانی و دغدغه‌های شهروندان نیست بلکه غالبا تصمیم گیری یک طرفه با اعمال سلایق شخصی و با نگاهی از بالا به پایین است.

وی افزود: اما باید گفت ما همواره در تلاش بوده‌ایم در شورای اسلامی دور پنجم زرین شهر نگاهی کارشناسانه به مسایل شهری و خواسته‌های شهروندان داشته باشیم چراکه ما معتقد هستیم نقش شورا در یاری رساندن به مجموعه شهرداری در زمینه کسب درآمدهای پایدار، ارایه فکر و اندیشه و طرح‌های مفید به مجموعه شهرداری بسیار موثر است.

رییس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: بر همین اساس با آغاز کار شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم همواره تلاش کردیم به عنوان حامی و هدایت کننده شهرداری، به سمت تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت گام برداریم و از پرداختن به کارهای سطحی، کوچک و مقطعی پرهیز کنیم.

وی سال ۹۷ را سال رونق سرمایه گذاری در زرین شهر دانست و ادامه داد: امروز شورای اسلامی زرین شهر تلاش خود را بکار گرفته تا بستر لازم را فراهم کند تا شهرداری با ورود به جلب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه گذاران، به ارایه برخی خدمات عمرانی به شهر و توسعه زیرساخت‌های شهری بپردازد تا نه تنها در زمینه اشتغالزایی که درد بسیاری از جوانان جامعه امروز ماست قدم‌های خوبی برداشته شود، بلکه شهرداری در سود ناشی از سرمایه گذاری‌های بخش خصوص نیز سهیم باشد و درآمد پایدار شهری را رقم بزند .

نادی‌زاده اضافه کرد: پروژه شهرک حمل و نقل زرین‌شهر در راستای سازماندهی شرکت‌های حمل و نقل کالای منطقه زرین‌شهر و اصفهان در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرداری زرین‌شهر و با سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرایی شد، اما متأسفانه با طولانی شدن زمان اجرای این پروژه دچار چالش‌های متعددی شد.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت مردم شهرستان لنجان به‌ویژه زرین‌شهر سال‌ها است، چشم‌ انتظار بهره‌برداری از پروژه شهرک حمل‌ و نقل هستند و برهمین اساس اتمام و بهره‌برداری از این شهرک به یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه شده است.

رییس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: با آغاز به‌کار شورای اسلامی زرین شهر و در روند انتخاب شهردار انتظار ما از شهردار زرین‌شهر در دوره پنجم این بود که در اسرع وقت پروژه شهرک حمل‌ و نقل را از حالت سکون خارج کرده و به نتیجه قابل قبولی ختم کند .

وی افزود: با توجه به تقدیم لایحه پیشنهادی شهرداری در خصوص پروژه شهرک حمل‌ و نقل تصور ما این است که بسیاری از نواقصی که پیش از این در قرارداد این شهرک وجود داشت، مرتفع شده و این لایحه می‌تواند رضایت اعضای شورای اسلامی، مردم و بخش خصوصی را به‌همراه داشته باشد .

نادی‌زاده تصریح کرد: در نظر گرفتن فرجه‌ زمانی سه‌ ماهه برای راه‌اندازی و آغاز به‌کار شرکت‌های حمل‌ و نقل و همچنین افزایش تعداد غرفه‌هایی که در مالکیت شهرداری خواهد بود از جمله مواردی است که در لایحه دیده‌ شده است .

وی با بیان این‌که امروز چشم‌انداز روشنی برای زرین‌شهر ترسیم‌ شده است، گفت: پروژه شهرک حمل‌ و نقل کالای زرین شهر به‌ عنوان نخستین و شاخص‌ترین پروژه‌ سرمایه‌گذاری در زرین شهر شناخته می‌شود که راه را برای ورود سرمایه‌گذاران باز کرد و قطعا با به‌ثمر نشستن این پروژه شاهد حضور پررنگ سرمایه‌گذاران در این شهر خوش نام خواهیم بود.

رییس شورای اسلامی زرین شهر تاکید کرد: امروز در اجرای پروژه‌ها دیگر نگاه به بودجه‌های دولتی جواب نمی‌دهد و قطعا تزریق قطره چکانی اعتبارات دولتی پاسخ حل مشکلات را نخواهد داد از این‌رو باید به سمت سرمایه گذاری بخش خصوصی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه امروز نگاه شورای اسلامی زرین شهر حمایت از بخش خصوصی است، متذکر شد: امروز بخش خصوصی به عنوان بازوی کمک رسان در مدیریت شهری به حساب می آید بر همین اساس یکی از سیاست‌های استراتژیک شورای اسلامی زرین شهر ایجاد زمینه‌ مساعد و فراهم کردن بسترهای لازم برای جذب مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و انعقاد قراردادهای مشترک با فعالان اقتصادی به منظور جذب سرمایه، رونق فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال در شهر و تحقق توسعه پایدار شهری است

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار