ساخت و ساز غیرقانونی در صفه و حاشیه زاینده رود نداریم

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: هیچ گونه ساخت و ساز غیرقانونی در کوه صفه، حریم قلعه تاریخی شاه دژ و حاشیه صورت نگرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: هیچ گونه ساخت و ساز غیرقانونی در کوه صفه، حریم قلعه تاریخی شاه دژ و حاشیه صورت نگرفته است.

محمد نورصالحی در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه در حریم قلعه تاریخی شاه دژ هیچ مجوزی برای ساخت و ساز صادر نشده است، اظهار کرد: یکی از ایستگاه‌های تله کابین صفه با نظارت و موافقت میراث فرهنگی در محدوده قلعه شاه‌دژ قرار گرفته و متولی آن سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان است که ارتباط تنگاتنگی با میراث فرهنگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای موجود همچون تله کابین و رستورانی که در ایستگاه اول آن احداث شده از قبل بوده و ساخت و ساز جدیدی انجام نشده است، تصریح کرد: ساخت این بناها هیچ گونه تعارضی با محدوده تاریخی قلعه شاه دژ نداشته و تنها برای رفع نیازهای رفاهی و تفریحی شهروندان بنا شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص ساخت هتل هما در پارک کوهستانی صفه، گفت: مجموعه دستگاه‌های استان از جمله استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی بر روی هتل هما اشراف دارند و هنوز هیچ مجوزی برای آن صادر نشده است.

وی ادامه داد: زمین مورد نظر برای ساخت هتل به عنوان یک جاذبه گردشگری ۲۰ سال قبل به مجموعه هتل هما که در تهران، بندرعباس و شیراز هتل سازی انجام می‌دهند، واگذار شده، اما بنا به دلایل مختلف از جمله مخالفت مسئولان و بی رغبتی سرمایه گذار تاکنون ساخته نشده است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: مدتی است سرمایه‌گذار هتل هما منابعی را برای ساخت هتل پنج ستاره آماده کرده و به طور حتم با نظارت نهادهای مرتبط در ارایه مجوز، ساخت آن هیچ گونه تعارضی با منظر طبیعی کوه صفه نخواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت ساخت و سازها در حاشیه زاینده‌رود نیز اظهارکرد: برای اطراف زاینده رود متقاضی برای ساخت و ساز های بلند مرتبه وجود دارد، اما قوانین طرح تفصیلی اجازه بلندمرتبه‌سازی در حاشیه زاینده رود را نداده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان دنبال سرمایه گذار برای ساخت هتل هستیم، البته سرمایه گذار تمایل به سرمایه گذاری در نقاطی دارد که جاذبه داشته باشد و یکی از این نقاط حاشیه زاینده رود است.

وی افزود: در حال حاضر یک قطعه ۱۰ هزار متری واقع در خیابان آبشار اول روبه روی خانه هنرمندان که مطابق طرح تفصیلی قدیم و بازنگری جدید آن کاربری هتل‌سازی دارد، برای ساخت هتل مناسب است و چنانچه سرمایه‌گذاری تمایل به ساخت هتل داشته باشد، می تواند با رعایت محدودیت ارتفاع و ضوابط نسبت به ساخت آن اقدام کند.

نوصالحی خاطرنشان کرد: در دیگر نقاط شهر اصفهان آزادی عمل بیشتری برای هتل‌سازی‌های بلندمرتبه وجود دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار