فروش نوروزی 24.5 میلیارد تومانی صنایع دستی در اصفهان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی در فروردین ماه 97 موفق به فروش 245 میلیارد ریال از صنایع دستی به گردشگران شدند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی در فروردین ماه 97 موفق به فروش 245 میلیارد ریال از صنایع دستی به گردشگران شدند.

به گزارش فارس ، صبح امروز 27 فروردین جعفر جعفرصالحی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در تمامی 24 شهرستان استان اصفهان در نوروز 97 خبر داد و اظهار کرد: به برکت توانمندی هنرمندان و تولیدکنندگان شاخصی که در عرصه ملی و بین‌المللی در استان اصفهان فعال هستند، این استان همواره جایگاه ارزشمندی را در حوزه اقتصاد صنایع دستی داراست.

وی افزود: استان اصفهان به دلیل دارا بودن یک سوم صنایع دستی دنیا و دوسوم صنایع دستی کشور به لحاظ تعدد و سهم 60 درصدی تولید، همواره پذیرای خیل عظیم علاقه‌مندان اقصی‌نقاط کشور و دنیا در این عرصه است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با این وصف در نوروز 97 با اتخاذ تدابیری هوشمندانه در راستای تولید و ترویج صنایع دستی و کمک به اقتصاد هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی در تمامی 24 شهرستان استان موفق به برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی شدیم و این در حالی است که در نوروز 95 صرفاً 12 شهرستان و در نوروز 96 در 19 شهرستان بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه و فروش برپا شده بود.

وی خاطرنشان کرد: از نکات عمده و قابل تأمل دیگر طی ایام نوروز 97 استفاده از ظرفیت بوم‌گردی‌ها جهت عرضه و فروش بود که استان اصفهان توانست آغازگر سرفصلی جدید در کشور باشد.

گفتنی است، طی نوروز 97، استفاده از توان بوم‌گردی‌ها و مناطق عشایری و ارتقای اعتماد مشتریان جهت خرید از فروشگاه‌های ثابت(بیش از 950 فروشگاه) که با نظارت‌های دقیق و راه‌اندازی سامانه دریافت پیشنهادات مشتریان(Votecht.ir) همراه بود، در مجموع منجر به فروش کم‌سابقه 245 ریالی صنایع دستی استان اصفهان شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار