تاج‌الدین: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز به مبارزه با اسید پاشی داریم و مبارزه با اسید پاشی بسته‌ای اجتماعی است که در آن باید قانونی مثل تشدید مجازات اسید پاشی و همچنین آموزش‌های ساختاری وجود داشته باشد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز به مبارزه با اسید پاشی داریم و مبارزه با اسید پاشی بسته‌ای اجتماعی است که در آن باید قانونی مثل تشدید مجازات اسید پاشی و همچنین آموزش‌های ساختاری وجود داشته باشد.

ناهید تاج‌الدین در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: به اعتقاد جرم شناسان هر جرمی یک پدیده اجتماعی است و از همین منظر اسیدپاشی نیز صرفاً یک جرم نیست، بلکه یک پدیده اجتماعی بوده که حتی اگر صرفاً به عنوان یک جرم اسید پاشی را نگاه کنیم باید بگویم این جرم به شدت ضد اجتماعی بوده و از همین منظر قابل بررسی است.

تاج‌الدین افزود: وقتی می‌گوییم اسیدپاشی یک پدیده اجتماعی محسوب می‌شود یعنی علاوه بر تشدید مجازات باید از آن پیشگیری کرد و پیشگیری از اسیدپاشی مقتضیات خاص خود را دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیشگیری از اسیدپاشی را باید از نظام تربیتی شروع کرد، چراکه پنج دلیل اصلی اسید پاشی در ایران، انتقام‌جویی عشقی، انگیزه ناموسی، اخاذی و سرقت، اختلاف خانوادگی و کینه‌های قدیمی است. همان‌طور که مشخص است حداقل چهار دلیل از پنج دلیل اسید پاشی در ایران مربوط به فقدان مهارت‌های زندگی بوده و جای خالی مهارت‌هایی چون دوست داشتن و دوست داشته شدن، مهارت کنترل خشم و.. .در این نوع اسیدپاشی‌ها به شدت احساس می‌شود.

تاج‌الدین ادامه داد: تشدید مجازات اسیدپاشی و طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن به‌رغم آنکه می‌تواند دردهای افراد آسیب دیده را کمتر کند، اما برای محافظت از افراد در معرض آسیب باید ریشه‌ای‌تر کار کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: نیاز به مبارزه با اسید پاشی داریم و مبارزه با اسید پاشی بسته‌ای اجتماعی است که در آن باید قانونی مثل تشدید مجازات اسید پاشی و همچنین آموزش‌های ساختاری وجود داشته باشد.

تاج‌الدین با بیان اینکه طرح تشدید مجازات اسیدپاشی به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این طرح در کنار آموزش‌های ساختاری می‌تواند پدیده اجتماعی اسیدپاشی را در ایران کاهش دهد و علاوه بر افراد آسیب دیده، افراد در معرض آسیب را نیز محافظت کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار