۵۱ متکدی از سطح شهر اصفهان جمع آوری شدند

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد: در مرحله اول طرح جمع آوری متکدیان شهر اصفهان که از ۲ هفته پیش آغاز شد، ۵۱ نفر از متکدیان سطح شهر جمع آوری و تحویل مرکز فضیلت شدند.

۵۱ متکدی از سطح شهر اصفهان جمع آوری شدند


مجتبی کاظمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بیشتر این متکدیان از اتباع خارجی هستند که به صورت غیر قانونی وارد این شهر شده و با سوءاستفاده از احساسات و اعتقادات دینی شهروندان اقدام به تکدی گری می کردند.

وی با اشاره به اینکه تکدی گری بر اساس قانون جرم محسوب می شود، ادامه داد: اگر شهروندان به جای کمک به اینگونه اشخاص کمک های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی معتبر در سطح شهر ارائه دهند قطعا بدست نیازمندان واقعی خواهد رسید، ولی با کمک به متکدیان زمینه سوء استفاده و فعالیت بیشتر آنها را فراهم کرده و گدا پروری در شهر رواج خواهد یافت .

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در موضوع «مبارزه با تکدی‌گری» نیازمند همکاری مردم در پیشگیری و جلوگیری از مشکلات این پدیده هستیم، تاکید کرد: ما از شهروندان انتظار داریم که به این افراد کمک نکنند و چنانچه قصد کمک به نیازمندان واقعی را دارند، کمک های خود را به مراکز خیریه و یا کمیته امداد ارایه کنند.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی اداری، آئین نامه ای به منظور اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاههای اجرایی در خصوص مبارزه با تکدی گری، جمع آوری، شناسایی و تعیین وضعیت این افراد تعیین و تصویب گردیده و ۱۳ دستگاه موظف به انجام آن هستند، اما متاسفانه به دلیل اینکه بعضی از ارگان های مربوطه وظایف پیش بینی شده در قانون را انجام نمی دهند، روند جمع آوری، ساماندهی و تعیین تکلیف متکدیان دچار مشکلات زیادی بوده و به سرانجام مطلوب نمی رسد .

کاظمی اظهارکرد: اگر سایر دستگاهها به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کردند، بسیاری از این متکدیان ساماندهی می شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از معضلات اصلی این مدیریت چرخه تکراری جمع آوری و رهایی متکدیان در سطح شهر است؛ شهرداری فقط در امر جمع‌آوری و تحویل متکدیان اقدام و سپس این افراد تحویل مرکز «فضیلت» بهزیستی می‌شوند .

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهر اصفهان بالاترین سرانه خیریه را دارد، اضافه کرد: شهروندان اگر به دنبال ثواب و کارهای خیرخواهانه هستند می توانند به این خیریه ها کمک کنند تا کمک های آنها به دست نیازمندان واقعی برسد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار