ضوابط احداث بالکن در گذرها

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: احداث بالکن در گذرها با توجه به طرح تفصیلی است و هنگام ساخت و ساز ضوابط آن باید رعایت شود.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: احداث بالکن در گذرها با توجه به طرح تفصیلی است و هنگام ساخت و ساز ضوابط آن باید رعایت شود.

غلامعلی فیض اللهی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: احداث بالکن در گذرها با توجه به طرح تفصیلی امکان پذیر است در این راستا در گذرهای ۱۰ تا ۱۲ متر با لحاظ ارتفاع چهار متر می‌توان ۵۰ سانتی متر بالکن با مجوز شهرداری احداث کرد.

وی افزود: در گذرهای ۱۲ تا ۲۰ متر ۸۰ سانتی متر بالکن با رعایت چهار متر ارتفاع و در گذرهای ۲۰ متر به بالا احداث ۱۲۰ سانتی متر بالکن با رعایت چهار متر ارتفاع بلامانع است در غیر این صورت احداث بالکن در کمیسیون ماده صد رأی تخریب می‌گیرد.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان تصریح کرد: اینکه برخی از شهروندان در گذرهای شش یا هشت متری بالکن احداث می‌کنند، یقین داشته باشند که در کمیسیون ماده صد رأی تخریب برای بالکن ساخته شده صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ماده صد شهرداری در جهت نظم بخشیدن به شهرسازی و ساخت و سازهای شهری فعالیت می‌کند، گفت: مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن قبل از هر اقدامی باید از شهرداری پروانه (مجوز) دریافت کنند و شهرداری نیز مکلف به جلوگیری از انجام عملیات ساختمانی بدون مجوز و خلاف پروانه صادره در زمین‌های محصور و غیر محصور است.

فیض اللهی با اشاره به جرایم ماده صد، تصریح کرد: بسیاری از شهروندان بر این باور هستند که جرایم ماده صد به حساب این کمیسیون پرداخت می‌شود در حالی که کمیسیون ماده صد فقط یک مرجع رسیدگی کننده است و مبلغ جرایم ماده صد به حساب شهرداری مرکزی واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: کمیسیون‌های ماده صد شهرداری متشکل از سه عضو اصلی شامل نماینده دادگستری، نماینده وزارت کشور و نماینده شورای اسلامی شهر است و جلسات آن باید با حضور هر سه عضو تشکیل شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار