فعالیت چاه های ذغالی در کوشک ممنوع است

شهردار کوشک گفت: با هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی شهرستان کوشک، هشت حلقه از چاه های ذغالی غیرمجاز تخریب شده و در حال حاضر مشکلی از نظر بو و دود ناشی از ذغال در سطح این شهرستان نداریم.

شهردار کوشک گفت: با هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی شهرستان کوشک، هشت حلقه از چاه های ذغالی غیرمجاز تخریب شده و در حال حاضر مشکلی از نظر بو و دود ناشی از ذغال در سطح این شهرستان نداریم.

مجید قربانی رنانی در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: چاه های ذغالی که در شهر کوشک فعالیت داشتند از لحاظ زیست محیطی مشکل آفرین بوده و تأثیرات منفی بر هوای این منطقه می‌گذاشته است از طرفی خواسته اکثر مردم کوشک نیز مبنی بر جلوگیری از فعالیت این چاه ها بود.

وی ادامه داد: از آنجایی که شهر کوشک در مسیر اصفهان به نجف آباد قرار داشته و به عنوان ریه تنفسی شهر اصفهان هم محسوب می‌شود، بنابراین مانع تغییرات کاربری غیرمجاز در این منطقه می‌شویم.

شهردار کوشک عنوان کرد: چاه های ذغالی منبع درآمد غیرمجاز برای عده ای خاص شده بود در حالی که گازهای تولید شده از ذغال، هاله ای از دود را در هوای شهر ایجاد کرده و هرکس حتی برای مدت اندک در کوشک رفت و آمد می کرد، لباس آن بوی ذغال می‌گرفت، بنابراین تمامی صاحبان این چاه های ذغالی به کمک مردم و نیروهای خدمات شهری شهرداری شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با باین اینکه بیش از این چندین هزار حلقه چاه ذغالی در کوشک وجود داشتند که فعالیت آنها متوقف شده بود، افزود: بر این اساس با هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی شهرستان کوشک، هشت حلقه از چاه های ذغالی غیرمجاز تخریب شده و در حال حاضر مشکلی از نظر بو و دود ناشی از ذغال در سطح این شهرستان نداریم.

قربانی رنانی با اعلام اینکه چاه های ذغالی در شهرهای اطراف نیز فعالیت دارند، گفت: با توجه به این موضوع می‌طلبد که مسئولان این شهرها نیز از فعالیت این چاه ها جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: کوشک یکی از شهرهای گردشگرپذیر است و شهرداری این شهر نیز سرمایه گذاری های زیادی را با توجه به وجود باغات متعدد در آن درنظر گرفته است که فعالیت چاه های ذغالی به این مسأله ضربه زیادی وارد می کرد.

شهردار کوشک با تاکید بر اینکه از هرگونه فعالیت چاه های ذغالی در این شهر جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته در هر باغ شهر کوشک بین سه تا چهار چاه ذغالی وجود داشت و هر کدام از این چاه ها چندین تن ذغال تولید می‌کردند، اما امروزه براساس بند ۲۰ قانون شهرداری ها تولید ذغال ممنوع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار