نامور مطلق: فروش صنایع دستی به گردشگران خارجی ساماندهی می‌شود

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از خرید صنایع دستی داخلی توسط گردشگران خارجی انجام می‌شود، گفت: ما در تلاش هستیم که فروش صنایع دستی به گردشگران خارجی را سامان ببخشیم.

نامور مطلق: فروش صنایع دستی به گردشگران خارجی ساماندهی می‌شود

بهمن نامور مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون تأثیر رشد ورود گردشگران خارجی به ایران در فروش صنایع دستی اظهار داشت: بر اساس رصدی که در سال گذشته انجام شد، یک‌سوم از فروش صنایع دستی به‌صورت صادرات و دوسوم در داخل است که بخشی از فروش داخلی مربوط به گردشگرانی است که وارد کشور می‌شوند.
وی افزود: پیش‌بینی سازمان میراث فرهنگی این است که هر گردشگر خارجی به‌طور میانگین حدود 100 دلار در بحث خرید صنایع دستی ایران هزینه می‌کند که حتی اگر ما میزبان یک میلیون نفر گردشگر خارجی هدف صنایع دستی را در کشور باشیم، رقم قابل‌توجهی از خرید آنها به دست می‌آید.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از خرید صنایع دستی داخلی توسط گردشگران خارجی انجام می‌شود، تصریح کرد: ما در تلاش هستیم که فروش صنایع دستی به گردشگران خارجی را سامان ببخشیم.
وی اضافه کرد: در تلاش هستیم فروش سنتی صنایع دستی که بیشتر توسط تورها و فروشگاه‌های خاص صورت می‌گیرد را سامان ببخشیم و همچنین فعالیت‌های اتحادیه‌های صنایع دستی گسترده‌تر کنیم.
نامور مطلق با بیان اینکه باید صنایع دستی ما بر اساس سلیقه گردشگر خارجی تغییر پیدا کند، گفت: باید صنایع دستی به‌صورتی عرضه شود که توجه گردشگر خارجی را جلب کند.
وی با بیان اینکه حضور گردشگران سبب دگرگونی برخی از آثار صنایع دستی در کشور شده است، خاطرنشان کرد: مدت‌ها بود که این حجم از گردشگر خارجی وارد کشور نشده بود و ما از سلیقه دنیا عقب مانده بودیم و هنرمندان ما این سلیقه را فراموش کرده بودند که اکنون این سلیقه‌شناسی در حال انجام است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: امیدوار هستیم که با توجه به رشد حضور و ورود گردشگر و برنامه‌های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه برای رشد گردشگر، روند فروش صنایع دستی نیز ادامه پیدا کند.
با بیان اینکه مخاطب اصلی صنایع دستی خود مردم هستند، گفت: مصرفی کردن صنایع دستی برای زندگی روزانه می‌تواند در رشد فروش صنایع دستی تأثیر مؤثرتری بگذارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار