پیگرد قانونی تخلفات حوزه ارز در فضای مجازی

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: پلیس فتای استان مشغول رصد و پایش فضای مجازی است و تخلفات حوزه ارز در فضای مجازی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: پلیس فتای استان مشغول رصد و پایش فضای مجازی است و تخلفات حوزه ارز در فضای مجازی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: با توجه به شرایط ارزی موجود در کشور و سیاست های تک نرخی شدن ارز و محدود شدن صرافی ها درخصوص قیمت و نحوه عرضه، یک سری مسایل و ماموریت هایی نیز برای پلیس فتا درنظر گرفته شده و پلیس فتای استان به همراه سایر همکاران در پلیس آگاهی مشغول رصد و پایش فضای مجازی هستند.
وی افزود: رصد و پایش فضای مجازی در این حوزه به منظور مدیریت نحوه ارز در فضای مجازی است و لازم است که شهروندان به این مطلب توجه کنند که خرید و فروش ارز از صرافی و از اشخاص حقیقی وجهه قانونی ندارد.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: گاهی اوقات در رصدها تخلفاتی مشاهده شده و نیاز است که صراف ها به این نکته توجه کنند که هزینه های ارزی و ارزش ارز مورد رصد قرار گرفته و تخلفات در این بخش رصد و مدیریت می شود.
وی تاکید کرد: تخلفات مشاهده شده در این حوزه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و با همکاری مراجع قضایی، رسیدگی به این موارد در دستور کار قرار می گیرد.
مرتضوی ادامه داد: نکته دیگر این است که در کنار این موضوع، مساله کلاهبرداری نیز وجود دارد و برخی افراد فرصت طلب با استفاده از این شرایط، برای فروش ارز اقدام به تبلیغ کرده و افرادی نیز با درنظرگرفتن ارزش های مالی متناسب با شرایط، اقدام به خرید ارز می کنند. این در حالی است که اصلا خرید وجود ندارد و در واقع این موضوع، کلاهبرداری است و ممکن است که شهروندان به ارسال هزینه ارز اقدام کنند در صورتی که نه ارزی به دست آنها می رسد و نه واقعیتی برای خرید و فروش ارز وجود دارد.
رییس پلیس فتای استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: افرادی که قصد خرید یا فروش ارز را دارند، باید از طریق مراجع مربوطه اقدام کرده و با مراجعه به صرافی های مجاز و یا شعبات بانکی که برای همین منظور فعال هستند خواسته خود را پیگیری کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار