خداحافظی سامانه بارشی با اصفهان/ افزایش 4 درجه‌ای دما

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: از روز پنجشنبه به تدریج از ناپایداری‌های هوا در استان اصفهان کاسته شده و آسمانی صاف و آرام را شاهد خواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: از روز پنجشنبه به تدریج از ناپایداری‌های هوا در استان اصفهان کاسته شده و آسمانی صاف و آرام را شاهد خواهیم بود.

حسن خدابخش در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه‌های بارشی طی امروز تا فردا بر روی استان است و بر این اساس برای امروز در اکثر نقاط استان بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا بارش‌ها به ویژه در مناطق شمال غرب، شمال، شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت اما از روز پنجشنبه به تدریج از ناپایداری‌ها در استان کاسته خواهد شد و آسمانی صاف و آرام را شاهد خواهیم بود، با این حال اوایل هفته آینده سامانه ناپایدار جدیدی وارد استان می‌شود که با بارش باران و وزش باد همراه است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: امروز و فردا در برخی مناطق بارش تگرگ و در مناطق سردسیر استان بارش برف، ادامه خواهد داشت، لازم به ذکر است در مناطق بارشی مه آلودگی و کاهش دید افقی نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص روند دمای هوای استان اصفهان خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوا امروز در اکثر نقاط استان 2 تا 4 درجه کاهش خواهد داشت، اما روند دما تا آخر هفته رو به افزایش و محسوس است.

خدابخش درباره بیشینه و کمینه دما در اصفهان یادآور شد: دمای هوای بیشینه در اصفهان 17 درجه سانتی‌گراد و کمینه هوا به 7 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی به گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان اشاره کرد و بیان داشت: گرم‌ترین مناطق استان خور و بیابانک با 19 درجه سانتی‌گراد و چوپانان با 20 درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین قسمت، شهرستان بوئین میاندشت با دمای 4 درجه زیر صفر است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به میزان بارش‌های روز گذشته در استان تصریح کرد: در اکثر نقاط استان شاهد بارش باران بودیم، اما ورزنه با 3.8 میلی‌متر، نجف‌آباد با 3.5میلی‌متر، فرودگاه اصفهان با 1.2 میلی‌متر و شهر اصفهان با 0.8 میلی‌متر آمار بیشترین میزان بارش استان را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار