نقشه راه مدیریت پسماند شهر اصفهان در سایر کلانشهرها اجرایی شود

در جلسه ای که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد نقشه راه مدیریت پسماند کلانشهر اصفهان با شعار اصفهان شهر بدون دفن پسماند ارائه شد.

نقشه راه مدیریت پسماند شهر اصفهان در سایر کلانشهرها اجرایی شود


به گزارش ایمنا ، در جلسه ای که به ریاست شافعی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل شد، امیرحسین کمیلی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نقشه راه مدیریت پسماند شهر اصفهان با افق "اصفهان ۱۴۰۰ شهر بدون دفن پسماند" را ارائه کرد.

وی با تاکید بر اصول جمع آوری پسماند ادامه داد: تفکیک از مبداء، جداسازی بخش آلی و غیر آلی زباله در کارخانه پردازش پسماند، استفاده از تکنولوژی هاضم بی هوازی برای مدیریت بخش آلی پسماند و تولید سوخت مشتق شده از پسماند بخش غیر آلی محور اصلی برنامه اصفهان برای مدیریت پسماند عادی است.

کمیلی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دومین نشست مدیران عامل سازمان ها و شرکت های مدیریت پسماند سراسر کشور که در تاریخ ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۶ برگزار شد، افزود: در این جلسه بسته پیشنهادی و نقشه راه تدوین شده در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ارائه و تصویب شد و اجرای آن به دیگر سازمان های مدیریت پسماند به ویژه در کلانشهرها توصیه شد.

وی با اشاره به ترجیحات زیست محیطی و محاسبات اقتصادی انجام پذیرفته برای طرح پیشنهادی و درخواست افزایش نرخ خرید برق حاصل از زیست توده عنوان کرد: پیرو بحث و تبادل نظرهای متعدد مقرر شد در کارگروه ویژه ای که باعضویت مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت نیرو، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت کشور، سازمان حفاظت از محیط زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل می شود، آیین نامه اجرایی حمایت از سرمایه گذاری در راستای توسعه انرژیهای تجدید پذیر با منابع پسماند تدوین شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت مدیریت بهینه پسماندهای شهری با استفاده از تکنولوژی های روز آمد و قابلیت استفاده از آنها به عنوان منبع انرژی، این موضوع نسبت به دیگر منابع انرژی تجدید پذیر همچون باد و خورشید در اولویت قرار گرفته و راهکارهایی همچون معافیت های مالیاتی و اختصاص بودجه های حمایتی جهت توسعه این گونه فناوری ها با مشارکت بخش خصوصی اتخاذ شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار