بهره‌برداری از ۱۵ طرح بهداشتی به مناسبت هفته سلامت در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشگی کاشان از افتتاح ۱۵ طرح بهداشتی با زیربنای ۵۰۰۰ هزار متر مربع با هزینه‌ای افزون بر ۷۵ میلیارد ریال در هفته سلامت خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشگی کاشان از افتتاح ۱۵ طرح بهداشتی با زیربنای ۵۰۰۰ هزار متر مربع با هزینه‌ای افزون بر ۷۵ میلیارد ریال در هفته سلامت خبر داد.

به گزارش اصفهان امروز از کاشان، ابراهیم کوچکی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در خانه‌های بهداشت روستایی خدماتی در زمینه‌های بهداشت و پیشگیری از بیماریها توسط بهورزان ارایه می شود.

وی با اشاره به اینکه 40 هزار نفر سفیر سلامت در این شهرستان خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهند گفت: تا کنون بیش از 150 هزار نفر تا کنون اموزش دیده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: آموزش سفیران سلامت در زمینه‌های آشنایی با بیماری‌های جسمی، روحی و روانی و حوادث است و با اجرای کامل طرح سفیر سلامت ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها بار مراجعه به پزشکان نیز کاهش یافته و سلامت جامعه نیز ارتقا پیدا می‌کند.

کوچکی با بیان اینکه سفیران سلامت مراقبان سلامت خانواده‌ها می‌شوند گفت: پنجمین اولویت از طرح تحول سلامت خود مراقبتی است که اجرای ان در شهرستان کاشان کلید خورده است و مرکز بهداشت شهرستان به دنبال پیاده‌سازی خودمراقبتی در سطح خانواده‌ها و سازمان‌هاست که در این راه از ظرفیت جامعه بهره می‌برد.

وی همچنین از ساخت بیمارستان اموزشی بقیه الاعظم با زیر بنای 36 هزار متر مربع با داشتن 350 تخت بیمارستانی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 200 میلیارد ریال هزینه شده است و نیاز به 120 میلیارد دارد که طی سه سال ساخته شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار