برگزاری جلسه توجیهی طرح کارورزی برای اشتغال فارغ التحصیلان تحت نظارت بهزیستی کاشان

به منظور آشنایی مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان کاشان جلسه ی توجیهی طرح کارورزی برگزار گردید.

به منظور آشنایی مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان کاشان جلسه ی توجیهی طرح کارورزی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان این جلسه با حضور سرپرست و کارشناسان بهزیستی و همچنين رئیس و کارشناسان اداره تعاون كارو رفاه اجتماعی وبهمراه مدیران مراکز تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان کاشان در سالن اجتماعات شهید قنایی برپا گردید.

در این جلسه ،رمضانی ،رئیس اداره ی کار ، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که طرح مذکور با هدف افزایش مهارت جویندگان کار اجرا میشود، اظهار داشت: در طرح کارورزی، حقوق کارورز توسط دولت پرداخت می شود و هیچ هزینه ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

وی گفت: تمامی فارغ التحصیلانی که شرط سنی را داشته و٥سال از فارغ التحصیلی آنها نمیگذرد می توانند در این طرح شرکت کنند و ضمن دریافت حقوق و برخورداری از بیمه مسوليت ، نسبت به افزایش مهارت خود اقدام نموده و سن لازم برای کارورزی در قالب این طرح حداکثر ۲۷ سال سن در مقطع تحصیلی کاردانی، ۳۰ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، ۳۳ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشدمی باشد.

وی یادآور شد: در خصوص مردان متقاضی کارورزی ، در این طرح طول دوران سربازی به حداکثر شرط سنی اضافه می شود اما چنانچه متقاضی این طرح هنوز فراخوان خدمت نشده باشد و یا به دلایل مختلف از سربازی معاف باشد همان شرایط سنی ذکر شده اعمال می شود..

وی در خصوص میزان حقوق پرداختی به کارورزان گفت: دستمزد کارورزان در مدت کارورزی با توجه ب ميزان تحصيلات از رقم ٢٧٠ هزار ٣١٠ هزار تومن و ٣٥٠هزار تومن بترتيب براي مدارك كارداني و كارشناسي و بالاتر بصورت ماهيانه پرداخت ميشوداز سوي دولت.

طبق اظهارات رمضانی، حقوق کارورز بعد از اتمام دوره کارورزی و پس از تأیید کارفرما نسبت به حُسن انجام کار کارورز و صحت کارآموزی و مهارت آموزی کارورز به صورت یکجا به حساب کارورز واریز خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، طول دوره کارآموزی حداقل 4ماه و حداکثر شش ماه برای هر کارورز متناسب با استانداردهای آموزشی می باشد.

وی در توجیه این طرح تأکید کرد: خوشبختانه در طرح فعلی کارورزی نگرانی های کارفرمایان از نظر شرایط کار و قرارداد کار، لحاظ شده و مشوق های خوبی هم برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است.

رمضانی در تشریح مشوق های اعطایی به کارفرمایان در این طرح گفت: مشوق های بیمه ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان در نظر گرفته شده است، در این راستا برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آن ها در محیط کار در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا2سال حق بیمه سهم کارفرما را معاف از پرداخت خواهد کرد. بدین ترتیب چنانچه کارفرما بعد از طی مدت کارورزی اقدام به جذب کارورز کند تا دو سال از پرداخت حق بیمه او معاف خواهد بود.

و به ازای هر سه نفر بیمه شده قادر خواهد بود یک کارورز را جذب نماید.

معاون مدیرکل و رئیس اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان با بیان این که این طرح با هدف جذب 150 هزار کارورز در کل کشور آغاز می شود، ادامه داد: ثبت نام از متقاضیان شرکت در طرح کارورزی از اول تیرماه ٩٦آغاز شده است و تا زمان ثبت نام 150 هزار فارغ التحصیل ادامه خواهد داشت

وی گفت: همچنین متقاضیان شرکت در طرح کارورزی نباید سابقه پرداخت هیچ گونه حق بیمه از سوی کارفرمایان داشته باشند بعبارت بهتر حداكثر از سابقه بيمه سه ماهه ظرف مدت دو سال اخير بيشتر نبايد برخوردار باشند.

رمضاني طرح كارورزي وئژه فارغ التحصيلان دانشگاهي را فرصتي مناسب براي كارفرمايان و همچنين فارغ التحصيلان دانشگاهي برشمرد كه جوياي كار هستند ليكن ارتباطي با بازاركار و محيط كار ندارند دانست

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان تأکید کرد: با اجرای طرح کارورزی علاوه بر جذب مهارت و تجربه توسط دانش آموختگان و اشتغال، زمینه های انتقال این دانش توسط کارفرمایان به دانش آموختگان و از آن جا به دیگر بنگاه های اقتصادی در صورت اشتغال به کار در کارگاه های دیگری فراهم می گردد و در نتیجه زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری این قشر در جامعه خواهد شد. هرچند تجربه گذشته و اجرای آزمایشی آن در سال گذشته نشان می دهد که اکثر آموزش دیدگان در همان کارگاه آموزشی، ادامه کار داده اند.

در پایان این جلسه رئیس و کارشناسان اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ دادند .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار