حمام شیخ بهایی اصفهان مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان گفت: در حال حاضر ۲ پیشنهاد برای حمام شیخ‌بهایی در حال بررسی است، یکی تبدیل به موزه مردم شناسی ‌شبیه حمام گنجعلی خان کرمان و گزینه بعدی این است که حمام به عنوان یک حمام سنتی احیا و گردشگران از آن استفاده کنند.

حمام شیخ بهایی اصفهان مرمت می‌شود

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به مرمت حمام شیخ بهایی اظهار داشت: برای حمام شیخ بهایی چند گزینه داریم یکی مرمت میراث است که آمادگی مرمت آن را داریم، دیگری ورود سرمایه گذارن به این بنا بوده که آن را بازسازی و مرمت کرده و هم‌چنین بهره‌برداری برای آن تعریف شود.
وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری چند گزینه مطرح است افزود: برای حمام شیخ بهایی کمی دستمان بسته است چراکه شانیت این بنا به گونه‌ای است که هر نوع کاربری را برای آن نمی‌توان تعریف کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر 2 پیشنهاد برای آن مطرح شده که در حال بررسی هستیم، یکی تبدیل به موزه مردم شناسی اصفهان شبیه حمام گنجعلی خان کرمان و گزینه بعدی این است که حمام به عنوان یک حمام سنتی احیا و گردشگران از آن استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: این 2 پیشنهاد در شورای فنی در حال بررسی است تا نظارت کارشناسان را دریافت کرده و حمام شیخ بهایی وارد مدار کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند از آن بازدید داشته باشند و از آن بهره ببرند.
به گزارش تسنیم، حمام شیخ بهائی مربوط به دوره صفوی است و در اصفهان، خیابان عبدالرازق، کوچه شیخ بهائی واقع شده و این اثر در تاریخ 29 تیر 1377 با شمارهٔ ثبت 2063 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. حمام شیخ بهائی معروف‌ترین حمام شهر اصفهان، توسط شیخ بهائی (م1030ق) در1025ق در عهد شاه عباس، طراحی و ساخته شده است.
آب این حمام که از شاهکارهای شیخ بهایی است با یک شمع گرم می‌شده که برای بسیاری از کارشناسان گرم ماندن توسط یک شمع جای سوال و بررسی را دارد، این بنا در وضعیت خوبی نیست که در حال حاضر میارث فرهنگی برای احیای این بنای ارزشمند اقداماتی را در دست دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار