آغاز فصل اول کاوش شهر زیرزمینی سفید شهر آران و بیدگل

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از آغاز کاوش در شهر زیرزمینی سفید شهر خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از آغاز کاوش در شهر زیرزمینی سفید شهر خبر داد.

به گزارش مهر، مجید نوری پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله اول کاوش، با توجه به بررسی ها و مطالعات اولیه، کاوش از سرداب خانه تاریخی بقال توسط گروه باستان شناسی اداره میراث فرهنگی در این منطقه آغاز شد.

وی اظهار داشت: طبق پیش بینی ها و مطالعات اولیه وسعت این دست‌کندها به‌عنوان پناهگاهی با وسعت حداقل نیمی از زیر بافت تاریخی سفید شهر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل با اشاره به اینکه مطلاعات اولیه در این شهر زیر زمینی در اواخر دی ماه سال گذشته آغاز شده و هنوز تخمین زدن قدمت این شهر نیاز به کاوش دقیق توسط باستان شناسان دارد، گفت: در مرحله اول کاوش با شناسایی آثار به جای مانده قدمت این اثر دستکند مشخص می شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به نزدیکی پناهگاه زیرزمینی سفید شهر در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر زیرزمینی نوش آباد، وجود دست‌کندهای زیرزمینی همچون شهر زیرزمینی نوش آباد در این منطقه نیز وجود دارد .

نوری تصریح کرد: این دست‌کندها با کاربری پناهگاه‌های زیرزمینی با عنوان شهرهای زیرزمینی شناخته شده اند و با ادامه کاوش های باستان شناسی و تکمیل اطلاعات در این خصوص شهر زیرزمینی سفید شهر دومین شهر زیرزمینی بعد از نوش آباد در شمال منطقه اصفهان خواهد بود .

آران و بیدگل با ۱۳۴ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور دومی شهرستان استان از نظر ثبت آثار به شمار می رود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار