کوالالامپور و فرایبورگ سهم شهرهای خواهرخوانده از خیابان‌های اصفهان

در اصفهان برخی از خیابان‌ها نام‌هایی از شهرهای کشورهای دیگر را با خود به همراه دارند خیابان‌هایی که هر کدام حاصل پیوند خواهرشهری بین این ۲ ملت است.

در اصفهان برخی از خیابان‌ها نام‌هایی از شهرهای کشورهای دیگر را با خود به همراه دارند خیابان‌هایی که هر کدام حاصل پیوند خواهرشهری بین این ۲ ملت است.
به گزارش تسنیم ، هفته اصفهان فرصتی شد تا به شهرهای خواهرخوانده اصفهان بپردازیم خواهر شهرهایی که برخی از آن‌ها در خیابان‌های ما جا خوش کرده‌اند و نامی ماندگار از آن‌ها سال‌هاست که بر تارک خیابان‌های شهر اصفهان مانده است.
خیابان‌هایی که هر کدام از ملیت‌های مختلف و فرهنگ‌های مختلف هستند، اما به واقع مرزهای جغرافیایی تنها حد و حدودی برای تعیین هستند و این فرهنگ جوامع است که مرزهای جغرافیای را برداشته و ملیت‌ها را در یک مجموعه می‌گذارد.

کوالالامپور از مالزی به اصفهان

از این دست خیابان‌ها با ملیت‌های مختلف در اصفهان به وفور به چشم می‌خورد. یکی از این خیابان‌ها "کوالالامپور" است، این نامگذاری به دوم تیرماه 1376 برمی‌گردد، هنگامی که اصفهان و کوالالامپور پایتخت مالزی با اصفهان عقد خواهرشهری می‌بندند و ارتباطات اجتماعی و فرهنگی بین این 2 شهر و کشور بیشتر برقرار می‌شود.

کوالالامپور یکی از شهرهای زیبا و از مرکز مهم فرهنگی شهر مالزی است و اصفهان به دلیل قدمت تاریخی و فرهنگی با بسیاری از شهرهای کشورهای جهان عقد خواهر خواندگی بسته با مالزی نیز این عقد خواهرخواندگی را بسته است.

به این دلیل در مالزی نیز یکی از خیابان‌های شهر کوالالامپور را به نام اصفهان نامگذاری کرده‌اند، در اصفهان نیز به همین ترتیب یکی از خیابان‌ها رابه نام "کوالالامپور" نامگذاری شد. این خیابان جهت شرقی غربی داشته و به موازات خیابان عباس آباد میان خیابان چهارباغ عباسی و شمس آبادی واقع شده است.


فرایبورگ از آلمان به اصفهان

خیابان دیگر "فرایبورگ" است ششم آبان 79 به مناسبت عقد خواهر شهری اصفهان و این شهر از آلمان یکی از خیابان‌های اصفهان به نام "فرایبورگ" نامگذاری شد شهر فرایبوگ از شهرهای زیبا و دانشگاهی و معروف آلمان است.

این خیابان حد فاصل بین خیابان سعادت‌آباد تا چهار راه شیخ صدوق قرار گرفته است و یکی از خیابان‌های همین شهر نیز به نام اصفهان نام نهاده شده است.

از لاهور به اصفهان

لاهور از شهرهای پاکستان است که در یکم مردادماه 83 به لیست خواهر شهرهای اصفهان اضافه شد. خیابان لاهور به موازات خیابان بزرگمهر قرار دارد. شهر لاهور در لیست بزرگ‌ترین شهرهای پاکستان قرار دارد و در افکار مردم به عنوان قلب پاکستان مطرح می‌‌شود. شهر لاهور بیشتر اوقات باغ شهر خوانده می‌شود.

شهرهای تاریخی جهان به واسطه زمینه‌های تاریخی فرهنگی مشترکی که دارند، سعی در حفظ و حراست از آن‌ها داشته و در این راستا نسبت به ایجاد یک رابطه غیر متمرکز از طریق انعقاد قراردادی موسوم به خواهرخواندگی اقدام نموده و سعی می‌کنند با اعزام گروه‌های کارشناسی از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار