اعلام آمادگی برای برقراری پرواز اصفهان-سن‌پترزبورگر

دستیار ویژه استاندار اصفهان از اعلام آمادگی برای انجام پرواز مستقیم بین اصفهان و سن‌پترزبورگ خبر داد.

دستیار ویژه استاندار اصفهان از اعلام آمادگی برای انجام پرواز مستقیم بین اصفهان و سن‌پترزبورگ خبر داد.

به گزارش فارس ، امیر کریمی در دیدار با عضو کابینه حکومتی و نماینده استاندار سن‌پترزبورگ در شورای قانون‌گذاری اظهار کرد: برای تحکیم امضای خواهرخواندگی شهر اصفهان و سن‌پترزبورگ لازم است همکاری‌های دیپلماتیک به همکاری‌های کاربردی و عملیاتی خصوصاً در حوزه فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: تمام بخش‌های حاکمیتی در استان اصفهان دارای تفاهم و اشتراکات زیادی هستند و بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی می‌تواند وارد همکاری‌های گسترده با شهر سن‌پترزبورگ شود.

دستیار ویژه استاندار اصفهان با بیان این که مردم اصفهان، خاطرات و تعلقات زیادی به سن پترزبورگ دارند، گفت: مقاومت 900 روزه مردم لنین‌گراد (سن‌پترزبورگ) در جنگ جهانی دوم برای مردم اصفهان هم ضرب‌المثل و هم نماد مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: پایداری و مقاومت مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس می‌تواند الگوی مقاومت برای مردم سن پترزبورگ باشد.

کریمی اذعان داشت: اصفهان و سن پترزبورگ می‌توانند مقاصد خوبی برای سفرهای توریست‌های دو کشور باشند چراکه اشتراکات بسیار زیادی از نظر فرهنگی و اقتصادی بین اصفهان و سن‌پترزبورگ وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر ما مقدمات پروازهای مستقیم را برقرار کنیم، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، ادامه مسیر را طی خواهند کرد و دیگر نیازی به پشتیبانی دولت‌ها ندارند.

دستیار ویژه استاندار اصفهان با تأکید بر این که پرواز مستقیم می‌تواند زمینه‌ساز سایر همکاری‌ها در سایر بخش‌ها باشد، عنوان داشت: لازم است نماینده‌ای برای پیگیری روزانه این تفاهم معرفی شود.

وی در پایان این دیدار با ابراز خرسندی از این که در جام جهانی 2018، میزبان تیم ملی ایران در سن‌پترزبورگ هستند، این امر را فرصتی بزرگ برای توسعه و گسترش همکاری‌ها دانست و یادآور شد: برای انجام پرواز مستقیم بین اصفهان و سن‌پترزبورگ اعلام آمادگی می‌کنیم و باید تلاش دوجانبه صورت بگیرد.

لازم به ذکر است که طی مذاکرات یوری شستریکوف، عضو حکومت سن‌پترزبورگ و نماینده استاندار سن‌پترزبورگ در مجلس قانون‌گذاری (فدراسیون روسیه) و امیر کریمی، دستیار ویژه استاندار اصفهان، محورهایی برای بسط و توسعه همکاری‌های فیمابین معین شد که طبق آن، نسبت به تحکیم مشارکت در عرصه‌هایی نظیر بازرگانی، تبادلات گردشگری، همکاری‌های علمی و نیز آشنایی با بهترین تجارب یکدیگر در زمینه امور مدیریت شهرداری ابراز علاقه کردند.

همچنین هر دو طرف به راه‌اندازی برنامه‌های دانشجویان از طریق دانشگاه اصفهان در جهت آموزش زبان روسی به عنوان زبان خارجی با مشارکت کارشناسان دانشگاه دولتی تربیت معلمان روسیه «هرتسین» توجه ویژه مبذول داشتند.

علاوه بر این، فرصت‌های همکاری در عرصه حفاظت و ترمیم آثار میراث فرهنگی و معماری مورد تأکید قرار گرفت و هر دو اطمینان دادند که در راستای حمایت و پشتیبانی مستمر و عملی از قصد و تمایل محافل بازرگانی سن‌پترزبورگ و اصفهان، مبنی بر بسط و توسعه همکاری و مشارکت سودمند فیمابین آمادگی لازم وجود دارد.

یوری شستریکوف عضو کابینه حکومتی و نماینده استاندار سن پترزبورگ در شورای قانون‌گذاری به همراه هیأتی از نمایندگان بزرگترین تجارت‌ها و صاحبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در سن‌پترزبورگ، نمایندگانی از IT و نصب دوربین‌های بین راهی شهرها و نمایندگانی در حوزه تصفیه آب و استفاده از پساب و بازچرخانی آب، در تالار تاریخی اشرف، با امیر کریمی دستیار ویژه استاندار اصفهان دیدار کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار