اصفهانی ها در نزدیکی خط سرنوشت

قطار لیگ برتر امروز به ایستگاه بیست و نهم می‌رسد. ایستگاهی که فاصله چندانی با خط پایان این ماراتن 30 هفته‌ای ندارد.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز: قطار لیگ برتر امروز به ایستگاه بیست و نهم می‌رسد. ایستگاهی که فاصله چندانی با خط پایان این ماراتن 30 هفته‌ای ندارد. دربازی‌های امروز که همه به‌طور هم‌زمان برگزار می‌شود تا عدالت رعایت شود جدای از تکلیف قهرمان که دوهفتم پیش مشخص شد نبردهای هیجان‌انگیزی در بالا و پایین جدول همچنان ادامه دارد. چند تیم برای کسب عنوان نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی خیز برداشته‌اند و تیم‌های دیگری هم در پایین جدول می‌خواهند از خطر سقوط به لیگ دسته یک فرار کنند. برخی تیم‌های میانه جدول هم نه شانس کسب سهمیه دارند و نه خطر سقوط آنها را تهدید می‌کند. در این میان دو تیم اصفهانی لیگ برتر شرایطی کاملاً متفاوت را پیش روی خودشان می‌بینند. ذوب‌آهن به‌عنوان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان برای نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه آسیا رقابت شانه‌به‌شانه‌ای را با چند تیم دیگر همچون سایپا، استقلال تهران و پیکان دارد و سپاهان در نیمه پایینی جدول باید در دو بازی باقی‌مانده امتیازهای لازم را به دست آورد تا ماندنش در لیگ برتر را تضمین کند.

نبرد انتقامی ذوب‌آهن با قهرمان

تیم فوتبال ذوب‌آهن امروز در یک بازی خانگی میزبان پرسپولیس خواهد بود. دیداری که اگرچه برای شاگردان برانکو بی‌اهمیت به نظر می‌رسد اما برای ذوب‌آهن فوق‌العاده مهم است. ذوب‌آهن 49 امتیازی از بازی با حریف سرخ‌پوش تهرانی سه امتیاز کامل را می‌خواهد. سبزها برای این‌که همچنان در کورس رقابت با استقلال و سایپا باقی بمانند باید پرسپولیس را شکست دهند. کوچکترین لغزشی در بازی امروز ممکن است ذوب‌آهن را نه‌تنها از نایب‌قهرمانی بلکه کسب سهمیه هم دور کند. استقلال 49 امتیازی و پیکان 45 امتیازی در کمین شاگردان امیر قلعه‌نویی نشسته‌اند و از سوی دیگر سایپا هم با 50 امتیاز به دنبال ثبت یک شگفتی است. با این شرایط ذوبی‌ها باید در دو بازی پایانی پیش رو با حداکثر توان وارد میدان شوند چراکه حتی کسب سهمیه پلی‌آف آسیا هم برای ذوب‌آهن تضمین‌شده نیست؛ اما به نظر می‌رسد بازی امروز نبرد تاکتیکی یک مربی مطرح خارجی با پرافتخارترین مربی داخلی باشد. برانکو در فوتبال ایران فرد شناخته‌شده و بااعتباری محسوب می‌شود و همراه تیم ملی در جام‌جهانی 2006 حاضر بود. در دو فصل اخیر هم او توانسته پرسپولیس را به دو عنوان معتبرترین لیگ باشگاهی کشور برساند. امیر قلعه‌نویی هم با کسب پنج عنوان قهرمانی با دو تیم استقلال و سپاهان عنوان پرافتخارترین مربی لیگ برتر را یدک می‌کشد و نبرد تاکتیکی این دو مربی در ورزشگاه فولادشهر می‌تواند بازی جذاب و تماشاگرپسندی را رقم بزند. بازی رفت این دو تیم در لیگ چهاردهم با شکست دور از انتظار چهار بر صفر تیم اصفهانی در ورزشگاه آزادی به پایان رسید تا بازی امروز جنبه انتقامی هم پیدا کند.

سپاهان به دنبال امتیاز از جهنم اهواز

تیم فوتبال سپاهان امروز یکی از مهمترین بازی‌های فصل خودش را پیش رو دارد. بازی با استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز حداقل بازی مرگ وزندگی برای تیم آبی‌پوش خوزستان به‌حساب می‌آید. تیمی که با 27 امتیاز رتبه سیزدهم جدول را به خود اختصاص داده است و اگر در همین جایگاه جدولی تا پایان فصل باقی بماند باید برای بقا در لیگ برتر با تیم سوم لیک دسته یک بجنگد. در این میان سپاهان 29 امتیازی هم چندان در جایگاه مطمئنی قرار ندارد و اگر در بازی امروز بازنده شود شرایط بسیار بحرانی را تجربه خواهد کرد. زردهای اصفهانی خوب می‌دانند اگر در مقابل استقلال خوزستان بازنده شوند و سپیدرود رشت هم با پیروزی از میدان خارج شود آن‌ها دو پله سقوط خواهند کرد. بر این اساس شاگردان منصور ابراهیم‌زاده باید حداکثر توان خودشان را به کار بگیرند تا از ورزشگاه غدیر اهواز با حداقل امتیاز خارج شوند و در بهترین حالت با شکست حریف آبی‌پوش اهوازی سند بقا در لیگ برتر را امضا کنند. این مهم نیاز به ارائه یک بازی کم‌اشتباه و بهره بردن از تک موقعیت‌های بازی دارد. با توجه به شرایط جدول احتمالاً سرمربی سپاهان کمی دست‌به‌عصا تیمش را به میدان خواهد فرستاد و دست به ریسک نخواهد زد چراکه ویژگی‌های بازی امروز با دیگر بازی‌های فصل سپاهان کاملاً متفاوت است. دیدار با حریفی که خودش را به آب‌وآتش می‌زند تا در لیگ برتر بماند. شاگردان عبدا... ویسی که در لیگ پانزدهم شگفتی‌ساز از شدند و در میان بهت همه کارشناسان عنوان قهرمانی لیگ برتر را به خودشان اختصاص دادند؛ اما آنها در دو فصل اخیر بسیار دو از انتظار ظاهرشده‌اند و هیچ نشانی از تیم قهرمان لیگ پانزدهم بروز نداده‌اند. ویسی هم که پس از قهرمانی با همین تیم هدایت سپاهان را برعهده‌گرفته بود ناکامی بزرگی را در اصفهان تجربه کرد و این فصل دوباره به تیم استقلال خوزستان بازگشت اما هرگز نتوانست آبی‌ها را به سروسامان برساند. او تنها دو بازی فرصت دارد تا خودش را نشان دهد و آبی‌های اهوازی را در لیگ برتر نگه دارد. از اتفاق یکی از سرنوشت‌سازترین بازی‌های فصل ویسی همین رویارویی با سپاهانی است که حال‌وروزش چندان بهتر از تیم استقلال خوزستان نیست. بازی رفت این دو تیم در ورزشگاه نقش‌جهان با تساوی یک‌بریک به پایان رسید تا شاگردان ویسی از خوان هفته چهاردهم لیگ یک امتیاز به دست آورند. حالا باید به انتظار بازی هفته بیست و نهم نشست که یکی از حساس‌ترین نبردهای این فصل دو تیم به شمار می‌رود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار