صنعت ابریشم در کاشان مستلزم حمایت بیشتراست

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه باید صنعت ابریشم در کاشان احیا شود از بررسی بیشتر در این زمینه خبر داد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه باید صنعت ابریشم در کاشان احیا شود از بررسی بیشتر در این زمینه خبر داد.

به گزارش اصفهان امروز از کاشان- اسرافیل احمدیه روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی کاشان به خبرنگاران اظهار داشت: باید صنعت ابریشم در کاشان مجدد احیا شود تا فرصتهای شغلی بسیاری ایجاد شود.

احمدیه افزود : متاسفانه به دلیل کمبود کارگر ایرانی در فراوری این صنعت در شهر کمرنگ شده است که امیدواریم با همت جوانان بومی شهر این سبقه صنعتی در حوزه ابریشم به کاشان بازگردد.

وی با اشاره به تلاش های دولت در سال گذشته، از ایجاد فرصت های شغلی جدید برای 9 هزار نفر در بخش تولید و صنعت این استان خبر داد.

احمدیه گفت: پروانه های بهره برداری و سرمایه گذاری سال گذشته رشد مناسبی داشت که در کنار سایر اقدام های دولت تدبیر و امید منجر به ایجاد این تعداد فرصت شغلی و رتبه نخست استان اصفهان در کشور شد.

وی افزود: سال گذشته همچنین 2 هزار و 900 واحد تولیدی دارای مشکل به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان مراجعه داشتند که در نهایت پرداخت افزون بر چهار هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز به طور مستقیم از سوی بانک ها در اختیار واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی این استان قرار گرفت که با مجموع این اقدام ها 25 هزار فرصت شغلی در بخش صنعت تثبیت شد.

او اضافه کرد: استان اصفهان با همه فعالیت ها در مجموع سال 1396 افزون بر یک میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات داشت که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، نزدیک به 43 درصد افزایش نشان می دهد اما با توجه به گوناگونی تولیدات این استان، در بخش صادرات می توان هدفگذاری های بیش از این را برنامه ریزی کرد.

احمدیه همچنین از وجود یک هزار و 300 طرح تولیدی نیمه تمام در این استان خبر داد که بیشتر آنها 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد: استان اصفهان از نظر تعداد طرح های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور رتبه نخست را داراست و برای تکمیل آنها افزون بر 15 هزار میلیارد ریال نیاز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در صورت تامین منابع اعتباری و تسهیلاتی و وارد کردن طرح های نیمه تمام موجود به چرخه تولید، ظرفیت ایجاد 30 هزار فرصت شغلی مستقیم در استان اصفهان ایجاد خواهد شد.

این کمیسیون با حضور رییس سازمان صنعت و معدن استان اصفهان، رییس اتاق بازرگانی کاشان وجمعی از صنعتگران منطقه کاشان در اتاق بازرگانی با موضوع بررسی مشکلات صنعت بر پا شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار