صرفه‌جویی۹۷میلیون مترمکعبی آب با انسداد ۲۳۰۰حلقه چاه غیرمجاز در اصفهان

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب زیرزمینی آب منطقه‌ای اصفهان از انسداد بیش از ۲۳۰۰حلقه چاه غیرمجاز در اصفهان تا پایات سال ۹۵ خبر داد و گفت: انسداد این تعداد چاه غیرمجاز سبب صرفه‌جویی بیش از ۹۷میلیون مترمکعب در مصرف آب شده است.

صرفه‌جویی۹۷میلیون مترمکعبی آب با انسداد ۲۳۰۰حلقه چاه غیرمجاز در اصفهان

به گزارش ایمنا ، گفته می شود استان اصفهان جزو سه استان اول کشوردر پیشبرد عملکرد طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سال ۹۵ بوده است.

به گفته مدیردفترحفاظت و رئیس گروه تعادل بخشی منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان، در سال ۹۵ در سطح استان ۱۰۰۶ حلقه چاه فاقد پروانه پر شده و پروانه بهره برداری ۳۴۳۱ حلقه چاه مجاز نیز با توجه به موادقانونی، تعدیل شده است.

غلامرضا نعمتی با بیان اینکه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی از ابتدای اجرای طرح تاکنون سه هزار و ۵۴۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان مسدود شده است، تاکید کرد: این طرح صرفه‌جویی حدود ۱۶۰ میلیون مترمکعبی منابع زیرزمینی آبی استان اصفهان را به همراه داشته است.

وی افزود: در مجموع سه هزار و ۸۹۶ دستگاه کنتور هوشمند تاکنون بر روی چاه‌های آب استان اصفهان نصب شده که از این تعداد تنها در سال ۹۵ بیش از ۲۲۶۱ چاه تجهیز به ابزار اندازه گیری هوشمند شدند.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب زیر زمینی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، بیان داشت:در حال حاضر آب منطقه ای اصفهان به عنوان اولین شرکت در کشور است که تمام ۲۰۰ دستگاه حفاری تحت پوشش را مجهز به سامانه پایش و ۲۰۰ به GPS شده اند.

وی با اشاره به اینکه در راستای حفاظت از منابع آبی استان اصفهان تعداد ۳۴۳۱ پروانه چاه اصلاح و تعدیل شده اند، اظهار داشت: تعداد ۵۷ گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

نعمتی با بیان اینکه انجام مطالعات حفاظت منابع آب و تعیین حداکثر عمق کف شکنی چاه ها در ۹ محدوده ی مطالعاتی انجام و اجرایی شده است، گفت: در پنج دشت استان، مدیریت مشارکتی آب زیر زمینی با استفاده از تشکل های آب بران آب زیر زمینی با همکاری جهاد کشاورزی استقرار یافته اند.

وی تصریح کرد: سامانه یکپارچه حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین (ساماب) از بیستم دی ماه سال ۹۵ در تمام امور آب های شهرستان های استان استقرار یافته است و تمام امور مربوطه از طریق این سامانه انجام می شود.

وی در پایان آمار مجموعه دستگاه ها و ادوات غیر مجاز حفاری توقیف شده را بیش از ۳۲۶ مورد در سال ۹۵ عنوان کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار