تخصیص 15 میلیارد تومان به ترویج زایمان طبیعی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در سه سال گذشته با اجرای طرح تحول نظام سلامت بالغ بر 15 میلیارد تومان بره زایمان رایگان تخصیص یافته است.

تخصیص 15 میلیارد تومان به ترویج زایمان طبیعی

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، غلامرضا اصغری امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از ماماهای منتخب استان اصفهان با اشاره به طرح تحول نظام سلامت، اظهار کرد: رایگان شدن هزینه‎های زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی قدمی مهم برای افرادی است که توان مالی خوبی ندارند و این طرح در دولت تدبیر و امید اجرا شده است.

وی افزود: بسیاری از مادران و پدران نگران زایمان فرزند خود بودند که در سیستم دولتی با رایگان شدن زایمان طبیعی این مشکل برطرف شده است و در موارد متعددی خانواده‎هایی برای زایمان با تصور کمتر شدن هزینه‎های زایمان به بیمارستان های خیریه مراجعه کرده‎اند و با هزینه حدود 400 هزار تومان مواجه شده‌اند که توان پرداخت آن را نداشته‎اند و این نشان دهنده نبود اطلاع رسانی درست به مردم است.

نام مراقب سلامت باید به نام ماماها تغییرکند

هم چنین، رییس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: بیمه سلامت برای ماماها در حال انجام است و بیمه تأمین اجتماعی نیز تصویب شده و انجام خواهد شد.

جوادی با اشاره به اینکه نظام پزشکی صنف ماماهاست و می‌تواند کمک های بسیاری به ماماها بکند، اظهار کرد: در تیرماه انتخابات نظام پزشکی برگزار می‌شود و همه باید با شرکت در آن به نماینده خود رأی دهند.

افزایش مراقبت های بارداری از 1.2 به 50 درصد

هم چنین، معاون بهداشتی دانشگاه اصفهان گفت: 674 نفر به عنوان ماما در حوزه معاونت بهداشتی در حال کار هستند.

خدیوی اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت از منظر اول باعث اشتغال زایی است و تعداد قابل توجهی از ماماها جذب سیستم شده‌اند و این بسیار ارزشمند است که در زمانی که بسیاری از سیستم‌ها توانایی ایجاد شغل حتی برای یک نفر را نداشته‌اند این طرح باعث اشتغال شده است.

وی افزود: از اهداف طرح تحول، ارتقاء شاخص سلامت خانواده است که در مرحله اول ارتقا سلامت و عدالت است و با انجام آن شاهد کاهش مرگ و میر زنان باردار خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه اصفهان گفت: همه اعضای خانواده و همه گروه های سنی مشغول لطف دستان پرمهر ماماها به عنوان مراقب سلامت قرار می‌گیرند.

خدیوی اظهار کرد: آنچه در کمیته‌های مرگ مادر در مورد مادران باردار دیده می‌شود نبود مراقبت های قبل از بارداری است که امروزه این مراقبت‌ها از 1.2 درصد به 50 درصد رسیده است و اینها نویدبخش کاهش مرگ و عوارض برای مادران است.

وی افزود: در آینده برای حق مردم و خانواده‌ها که دستیابی به خدمات اولیه که عدالت در سلامت است نباید منتظر مراجعه افراد باشیم بلکه در طرح تحول خدمات، به صورت فعال انجام می‌گیرد و انتظار می‌رود در پایان امسال پوشش بالای 80 درصد در خدمات‌رسانی و دسترسی به خانواده‌ها انجام شود.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار