صلابت ذوب‌آهن؛ درماندگی سپاهان

هفته بیست و نهم لیگ برتر برای دو تیم شهر اصفهان با یک پیروزی دل‌چسب و شکست تلخ برای تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان دنبال شد. ذوبی‌ها در فولادشهر پرسپولیس را از پیش رو برداشتند تا دوباره به رتبه دوم جدول بازگشته و شانس خودشان را برای نایب‌قهرمانی به حداکثر ممکن برسانند.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز: هفته بیست و نهم لیگ برتر برای دو تیم شهر اصفهان با یک پیروزی دل‌چسب و شکست تلخ برای تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان دنبال شد. ذوبی‌ها در فولادشهر پرسپولیس را از پیش رو برداشتند تا دوباره به رتبه دوم جدول بازگشته و شانس خودشان را برای نایب‌قهرمانی به حداکثر ممکن برسانند. از سوی دیگر سپاهانی‌ها که در منطقه خطر قرار داشتند و برای تثبیت ماندنشان در لیگ برتر به مصاف استقلال خوزستان رفته بودند در انجام این مأموریت ناکام ماندند اما از با بخت‌بلند و به لطف شکست نفت سند بقا آن‌ها در لیگ برتر امضا شد. استقلال خوزستان حریف سپاهان در هفته بیست و نهم بود که توانست با شکست زردپوشان اصفهان از خطر سقوط نجات پیدا کند.
قلعه‌نویی مچ برانکو را خواباند
بازی عصر یکشنبه تیم‌های ذوب‌آهن با پرسپولیس بیشتر به یک نبرد گلادیاتوری شباهت داشت. دو تیمی که بی‌توجه به جایگاه جدولی برای بردن به میدان آمده بودند و البته بازیکنان سرشار از انگیزه‌ای که در ورزشگاه فولادشهر تاآخرین‌نفس جنگیدند. حضور چند ملی‌پوش در زمین‌بازی هم بر کیفیت این دیدار افزوده بود بویژه که دروازه‌بان‌های دو تیم شماره یک و دوی تیم ملی به شمار می‌رفتند؛ اما تنها تفاوت دو تیم به امتیاز دوئل حساس بازمی‌گشت. جایی که پرسپولیسی‌ها بی‌نیاز از آن بودند و در نقطه مقابل برای سبزپوشان اصفهانی امتیاز کامل بازی از نان شب هم واجب‌تر بود. بر این اساس امیر قلعه‌نویی تیمش را با آرایشی هجومی به میدان فرستاد تا به آنچه می‌خواهد برسد. برانکو هم هرچند یک بازی تشریفاتی را پیش روی خودش می‌دید از همه داشته‌هایش استفاده کرد بلکه با خاطراتی خوش لیگ هفدهم را به پایان برساند. آنچه در نیمه نخست این بازی به چشم آمد بازی متهورانه و هجومی پرسپولیسی‌ها بود که میل بیشتری برای نزدیک شدن به دروازه میزبان از خود نشان می‌دادند. در نقطه مقابل ذوبی‌ها بیشتر به فکر حفظ دروازه خودی بودند تا در زمان لازم زهر خودشان را به میهمان بریزند. بازی در نیمه نخست گلی به همراه نداشت اما باد موافق بیشتر به سود پرسپولیس‌ها در جریان بود هر چندکی روش استنلی در یک مصاف تک‌به‌تک توپ را به بدن بیرانوند کوبید. در همان ابتدای نیمه دوم علی علیپور از یک فرصت به‌دست‌آمده نهایت بهره را برد و با ضربه‌ای سهمگین توپ را به تور طاق دروازه مظاهری دوخت تا بازی با برتری یک‌بر صفر میهمان دنبال شود. پس از به ثمر رسیدن این گل و با بالا رفتن فشار بازی خشونت بازیکنان هم افزایش یافت تا حسین زرگر قاضی میدان مجبور شود از کارت‌هایش برای کنترل بازیکنان استفاده کند. در این میان سید محمدرضا حسینی که بدر بطن بیشتر درگیری‌های دیده می‌شوند یک کارت زرد از داور دریافت کرد و خوش‌شانس بود که در یک صحنه دیگر کارت دوم را نگرفت تا ذوبی‌ها مجبور به بازی با یک بازیکن کمتر شوند. حسینی در ادامه با دو ارسال پایه‌گذار دو گل تیمش شد تا فخرالدینی و کی روش با دو ضربه مهارنشدنی تیمشان را به پیروزی در این بازی رهنمون کنند.
ابراهیم‌زاده به ویسی باج داد
ستاره تیم ملی جوانان در جام‌جهانی بازیکن سرنوشت سازی بازی حساس سپاهان با استقلال خوزستان شد. یونش دلفی که در جام‌جهانی جوانان یکی از ستاره‌های تیم ملی جوانان به شمار می‌رفت در بازی تیم زرد پوش اصفهان هر بلایی که خواست سر مدافعان سپاهان آورد و سرانجام هم با دوگلی که به ثمر رساند و پاس گلی که داد تیمش را یک‌تنه به پیروزی رساند. بازی تیم‌های سپاهان و استقلال خوزستان یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر بود که عصر یکشنبه در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد. دو تیمی که با یک پله فاصله در تعقیب یکدیگر بودند و برای آسودگی خیال باید پیروز میدان می‌شدند. سپاهانی‌ها اگر یک امتیاز از این دیدار به دست آوردند حضورشان در لیگ برتر را تثبیت می‌کردند و این شرایط برای حریف آبی‌پوش خوزستانی با درجه خطر بیشتری برقرار بود. البته اگر نفت تهران در رویارویی با پارس جنوبی جم شکست می‌خورد یک تساوی هم برای ماندن هر دو تیم در لیگ برتر کفایت می‌کرد که در پایان هم همین اتفاق افتاد؛ اما به دلیل برگزاری بازی‌های هم‌زمان دو تیم باید حداکثر تلاش خودشان را به کار می‌گرفتند تا بازنده این نبرد نباشند و حتی برنده از میدان خارج شوند. بر این اساس هم منصور ابراهیم‌زاده و هم عبدا... ویسی، همه سرمایه‌هایشان را به میدان فرستادند تا به آنچه می‌خواهند، دست پیدا کنند. سرمربی طلایی پوشان در بازی با حریف آبی‌پوش اهوازی به‌طور هم‌زمان از سه مهاجم تیمش یعنی ساسان انصاری، رضا میرزایی و مهرداد محمدی استفاده کرد که اتفاقاً گل‌های سپاهان هم بروی حرکات ترکیبی این سه بازیکن به دست آمد. در آن‌سوی میدان ‌هم ویسی با بهره گرفتن از حکیم نصاری، یونس دلفی، فرید بهزادی کریمی و جونیور مارینی تیمی کاملاً تهاجمی و زهردار را راهی میدان کرد. ضربه نخست و غافلگیرکننده را سپاهانی‌ها با گل محمدی به میهمان وارد کردند اما این شوک دلیلی شد تا تیم خوزستانی به خود آمده و دروازه عالمه را آماج حملات پردامنه خودشان قرار دهند. حاصل این هجوم‌های تیم استقلال خوزستان سه گل بود و سرانجام پیروزی 3 بر 2 میزبان بر تابلوی ورزشگاه نقش‌بست. البته این نتیجه با توجه به شکست سنگین نفت مقابل پارس جنوبی جم رأی با بقا هر دو تیم در لیگ برتر داد تا آن‌ها در هفته پایانی را بدون نگرانی از سقوط وارد میدان شوند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار