نرخ تکلیفی برای قیمت بلیت هواپیما نداریم

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: این سازمان هیچگونه نرخ تکلیفی برای قیمت بلیت هواپیما تعیین نمی‌کند.

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: این سازمان هیچگونه نرخ تکلیفی برای قیمت بلیت هواپیما تعیین نمی‌کند.

به گزارش مهر، رضا جعفرزاده درباره قیمت‌گذاری بلیت هواپیما گفت: بعد از اجرای قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تکلیفی تعیین نمی‌کند.

وی افزود: با این وجود سازوکارهایی برای کنترل قیمت بلیت هواپیما در زمان‌های پیک پروازی پیش‌بینی شده و تا کنون نیز این سازوکارها در ایام پر سفر اجرایی شده‌اند.

جعفرزاده درباره نحوه نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر بلیت هواپیما در زمان پیک سفر گفت: سازمان با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت بلیت هواپیما جلوگیری می‌کند .

وی ادامه داد: ملاک برای تعیین قیمت بلیت، نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی در سایت خود اعلام می‌کند. فروش بلیت بالاتر از این قیمت توسط فروشندگان و صادرکنندگان بلیت تخلف است و سازمان هواپیمایی کشوری با این تخلفات برخورد می‌کند .

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان دو سازوکار برای نظارت بر افزایش بی‌رویه قیمت بلیت در نظر گرفته که شامل بازرسی‌های دستگاه‌های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری و نظارت‌های خود شرکت‌های هواپیمایی می‌شود .

جعفرزاده در انتها از مسافران خواست تا شکایات خود از هرگونه افزایش غیرعادی قیمت بلیت هواپیما را در سایت سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کنند و گفت: به این شکایات بدون اغماض رسیدگی می‌شود .

گفتنی است امروز رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد: از موضع سازمان تعزیرات بارها بیان کرده‌ایم که رهاسازی نرخ بلیت هواپیما برخلاف سیاست‌های فعلی، نظارتی و کنترلی سازمان تعزیرات حکومتی است.

جمال انصاری ادامه داد: در حال حاضر متأسفانه شاهد رهاسازی قیمت‌های بلیت هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌ها و چارترکننده‌ها هستیم که این بر خلاف سیاست‌ها است؛ البته ما برخورد قانونی داشته‌ایم‌ از این پس نیز برخورد می‌کنیم و سازمان تعزیرات حکومتی باید در این حوزه به ناچار ورود کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار