صرف 5 میلیارد ریال اعتبار برای توانمندسازی زنان

چهارمین بازارچه عرضه تولیدات و دستاوردهای بانوان سرپرست خانوار با عنوان طعم «مهربانی 4» با ظرفیت 40 غرفه فروش در منطقه 10 شهرداری اصفهان آغاز به کارکرده و کلیه بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت خیریه‌های دارای مجوز و سازمان‌های حمایتی، قادر خواهند بود از امکانات این بازارچه جهت عرضه محصولات و توانمندی‌های خود استفاده کنند. مسعود مهدویان فر مدیر اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در خصوص جزئیات این بازارچه چنین می‌گوید:

صرف 5 میلیارد ریال اعتبار برای توانمندسازی زنان

اقدامات حمایتی شهرداری اصفهان از بانوان سرپرست خانوار شامل چه مواردی است؟

شهرداری اصفهان برمبنای مسئولیت‌های اجتماعی خود از زنان سرپرست خانوار در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روانی حمایت خواهد کرد و این حمایت‌ها باهدف توانمندسازی و افزایش مشارکت زنان سرپرست خانوار در جامعه و به‌دوراز هرگونه تولی گری انجام می‌شود. شهرداری اصفهان در سال جاری 5 میلیارد ریال اعتبار به‌منظور توانمندسازی این زنان در حوزه‌های یادشده اختصاص داده است.

چه برنامه‌ریزی‌هایی درزمینه توانمندسازی و افزایش مشارکت اجتماعی بانوان سرپرست خانوار در سطح شهر انجام‌شده است؟

درزمینه‌های مختلف ازجمله خدمات تفریحی، ورزشی، ایجاد بسترهای مناسب جهت توانمندسازی و ارتقای تحصیلی از فعالیت‌های شهرداری اصفهان به‌منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار در حوزه فرهنگی بوده است. شهرداری اصفهان در رابطه با حمایت از زنان سرپرست خانوار در حوزه اقتصادی نیز این امکان را فراهم می‌کند تا تولیدات آن‌ها در نمایشگاه‌ها، بازارچه‌های شهری و جشنواره‌های فصلی که در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود باقیمت رقابتی عرضه شوند.

ارائه کارت منزلت شهروندی تا چه اندازه توانسته بستری مناسب به‌منظور افزایش رفاه اجتماعی این بانوان را فراهم آورد؟

اهداء کارت منزلت شهروندی به زنان سرپرست خانوار به جهت بهره‌مندی از خدمات ورزشی، فرهنگی، تفریحی، گردشگری و حمل‌ونقل عمومی با تسهیلات ویژه از اقدامات اخیر شهرداری اصفهان بوده و بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های آنان علاوه بر بهره‌مندی از این خدمات می‌توانند به‌طور رایگان خدمات مشاوره‌ای حقوقی و خانوادگی را از مراکز مشاوره‌ای دریافت کنند.

هدف از برگزاری بازارچه‌های عرضه محصولات و تولیدات بانوان سرپرست خانوار چه بوده است؟

هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها حمایت اقتصادی از زنان سرپرست خانوار بوده و محصولات و صنایع‌دستی تولیدشده توسط این افراد در این بازارچه‌ها قابل‌عرضه و فروش خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار